Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som tittelen, er det vits i å bruke denne metoden uten gritguard? Eventuelt noe enkelt å bruke som erstattning? :)

Posted

Jeg blir skremt når jeg ser hvor mye møkk som samles under disse gritguardene, særlig i skyllebøtta. Uansett så ville jeg brukt to bøtter.

Posted

Det går fint å vaske med bøtte uten gritguard også, bare man er dritnøye på å ikke duppe washmitten nedi bunnen av bøtta! Selv har jeg gritguard, men vasker med en bøtte. En annen positiv ting med gritguard er at vannet røres ikke opp så mye, så møkk som ikke legger seg på bunnen, er ikke så mye i bevegelse inni bøtta.

Posted

Jeg har bare en bøtte med Gritguard og det er "hovedbøtta". Skyllebøtta bruker jeg vanlig bøtte, men jeg holder meg kun helt oppe i overflaten når jeg dypper mitten i den.

Det viktigeste er nesten å gjøre bilen ren før du vasker. Jeg bruker 10-15 min på å spyle bilen før jeg går på. Selfølgelig med høytrykk og veldig nøye. Man skal ikke vanne bilen, man skal spyle den.

Foamcanon er jo en fin ting, jeg har ikke dette selv men drømmer om det :) Og en til bøtte med gritguard selfølgelig!

Posted

Jeg mener det er langt viktigere å bruke gritguard i skyllebøtta enn i såpebøtta. Såpebøta mi pleier i allefall å ha langt mindre grums i bunn enn skyllebøtta.

Posted
Jeg har bare en bøtte med Gritguard og det er "hovedbøtta". Skyllebøtta bruker jeg vanlig bøtte, men jeg holder meg kun helt oppe i overflaten når jeg dypper mitten i den.

Det viktigeste er nesten å gjøre bilen ren før du vasker. Jeg bruker 10-15 min på å spyle bilen før jeg går på. Selfølgelig med høytrykk og veldig nøye. Man skal ikke vanne bilen, man skal spyle den.

Foamcanon er jo en fin ting, jeg har ikke dette selv men drømmer om det :) Og en til bøtte med gritguard selfølgelig!

Noen som har link til noen som selger slik "foamcanon"?

Posted

Må nesten prøve dette ,blir nok å være nøye med å dyppe mitten ned i skyllebøtta ja :)

Posted

Noen som har link til noen som selger slik "foamcanon"?

Fant en her:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=109