bue Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Hei Har en e36 320 jeg holder på bygge om til 325, og dermed får jeg masse deler til god, blant annet en M50B20.. Bilen er en 94-modell, altså med vanos, km-stand er cirka 290 000.. Motor virker hel og grei, liten ulyd fra vanosenheten, og fjusker litt når motor er kald (mulig det er en tempsensor som er gåen). Ingen store oljelekkasjer som jeg kan komme på i farten, bare en liten svetting på bunnpanne. girkasse er også helt grei, med unntak av litt dårlig synkronisering i 2.gir når kald, og svetting på utgående aksel som vanlig. Har også mellomaksel. Dempere og fjærer er greie, senkesett fra APEX, gule fjærer, 60-40senk, vet ikke hvor gammelt det er, men virker helt greit. Bremsedeler er også bra. Har sikkert mer deler jeg ikke kommer på i farta, spør så skal jeg prøve å svare. Prisantydning på motor og gir er jeg noe usikker på, men det går billig, kom med bud MVH Deler solgt så langt: Topp med kammer, Ledningsnett Styreenhet Innsug Masse fine deler igjen
bue Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Har ikke Bremsekraftforsterker, da denne er lik på 320i og 325i, så ingen vits i å bytte denne. Hjerne er til 2,0 motor med vanos og siemens-styring, følger i hovedsak med motor når denne selges, lambdasonden må jeg ha selv, da jeg ikke fikk med eksos når jeg kjøpte motor.
bue Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Har egentlig ikke peiling, hva føler du det er verdt?
bue Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 Som det står i første innlegg, er det en liten ulyd i vanos.. Skal prøve å selge motoren hel i første omgang, så får vi se om vi kan begynne å plukke deler av den Coiler skal jeg forresten beholde selv!
Soilborn Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Ulyd er ikke noe problem. Skal overhales Men send en PM eller noe om det blir delesalg
bue Posted April 15, 2010 Author Posted April 15, 2010 Jepp, skal si fra når jeg vet mer.. Haster ikke med å få solgt noe, da jeg ikke har begynt å byttet over deler enda, men fikk topp til b25'en i går, så det blir vel om et par uker
bue Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Har da også en topp til overs, med ventiler og fjærer, med sprekk mellom 3. forbrenningskammer og vannkanal på eksos-sida.. Fra M50B25
vegard89 Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Har du luftmengdemåler ? om du har så send på pm
bue Posted April 21, 2010 Author Posted April 21, 2010 Har en stk lmm til M50b20 Vanos liggende (1994) (siemens MS40 motorstyring)
Recommended Posts