Gå til innhold

Et aldrig så lite koblingsproblem (E39)


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en spiller av typen Pioneer DEH-P3100UB og har kjøpt en ISO-adapter beregnet til aktivt høytalersystem. Bilen er utstyrt med Buisness-spiller, telefon, cd-veksler, forsterker og sub, som alt er orginalt.

Har kommet så langt at jeg har fått demontert Buisness-spilleren, og satt på ISO, satt i ramme til ny-spilleren, samt monteringramme rundt, ser helt greit ut :applause: Det er strøm på spilleren, cd-platen ruller og går, MEN...

DET ER IKKE LYD I HØYTALERENE!?!

Hva mangler jeg nå da? :?:

Spiller: http://car-radio.bestproductsreview.net/wp-content/Pioneer%20DEH-P3100UB%202.jpg

ISO-kabel: http://www.auto-connect.co.uk/1020-50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda vært så vell... Har koblet de sammen. Det er to ledninger sammen fra spilleren, og de har ulike typer kabesko. De som passer sammen er nettop det, SAMMEN. Regner med at dette er styrestrøm til forsterkeren. Men det er faktisk like dødt :(

Men tusen takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sjekk om forsterkeren slås på når spilleren gjør det. Sannsynligvis en diode etc. som lyser på forsterkerenog viser at det er strøm inn på den. Hvis denne ikke lyser er det problemer med remote-ledning, som er styrestrøm til forsterkeren. Dette er som regel en blå og hvit ledning på de fleste spillere. Sjekk også på spiller at den er satt på linje ut, sånn at forsterker også får signal. Av og til på spillere kan dette signalet slås av/på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg får fortsatt ikke lyd i høytalerene :-s Har også koblet til egen forsterker for å drive egen uorginal sub. Trekte opp styrestrøm og RCA fra spilleren bak til forsterkeren. Men får ikke liv i noe. Spilleren er på, cd-platen ruller og går, men LYDEN er borte... Frustrerende, mildt sagt!

Når jeg starter bilen, hører jeg at cd-veksleren bak i bagasjerommet er på, og regner sterkt med at orginalforsterkeren også er på. Skjønner bare ikke hvor lyden er blitt av, jeg...

w28qrvfxz77dxfro6jwj.jpg

Bildet viser at de blå ledningene med hvite striper er tilkoblet hverandre på kabelsettet til Pioneeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at jeg trenger en antenneadapter for å få liv i anlegget?? Opplevde det for noen dager siden på en gamme mercedes jeg satte inn cdspiller i, og der ble det ikke liv i høytalerne før jeg satte inn antenna også... Har bestilt en antenneadapter for å få fart på elendigheten her :-D Alt må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan herved gratulere deg med at du mest sannsynlig har det berømte DSP stereo oppsettet!

Og øsnker deg herved velkommen inn i stereo byggingens helvette :evil:

Liker du lyden som er. Bra for deg. Hvis ikke, synd for deg, og meg.... som og desverre har dette.

Dette vil si at du har, hvis du har med orginal sub i bilen, det beste orginal anlegget, som alikevel suger. DSP vil si at alle signal er digitale. Spilleren du vil montere sender ut analoge signal. Ser du har i god tro kjøpt en iso overgang for aktive anlegg (som også jeg gjorde). Men neida. haha, Dette går nok ikke.

Alternativene du har er HVIS du har DSP anlegg :

Bruke strøm delen av iso'en og drite i høytaler delen. Trekke opp nye høytaler ledninger til alle høytalerene i hele bilen og koble til anlegget. Trenger og da muligens nye delefiltre eventuelt da og nye høytalere i hele bilen hvis ikke de orginale liker de nye filtrene, for du har jo da ikke noe filter lengre siden disse er i orginal forsterkene baki bilen.

Eller: trekke phonokabler til nye forsterkere baki bilen. Koble vekk orginal forsterkene og klippe og lime sammen til din nye forsterker der. og da videre samme med filter og høytalere som nevnt over.

Har brukt noen timer på nettet ang dette her. Og mange har prøvd på lure løsninger. Og mange har feilet....

Min plan er "Eller" løsningen.

Good luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltid gå tilbake til gammel spilleren..

http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

Med denne får du mp3 i bilen.. kobbles på cd veksler utgangen.. innstalering tar max 2 min..

Og du kan bruke multifunksjonsrattet til å skippe sanger..

Bonus er bedre lyd pga annen lyd prossesor en den som er i veksleren.

Dette hadde jo såklart vært kjempeflott, bare et lite problems såklart.

Slike ting fungerer ikke med DSP!!

:gunfire: DSP :angry:

Hvis du leser på siden står det :

Compatibility

BMW 3 series 99-05 (sedan)

BMW 3 series 00-05 (coupe)

BMW 5 series 98-03 (non DSP stereo)

BMW 7 series 98-01 (non DSP stereo)

BMW X3 04-08

BMW X5 00-05 (non DSP stereo)

BMW M3 97-05 (non DSP stereo)

BMW M5 00-03 (non DSP stereo)

BMW Z3 97-02 (non DSP stereo)

BMW Z4 03-05 (non DSP stereo)

BMW Z8 00-03 (non DSP stereo)

BMW M Roadster 99-02 (non DSP stereo)

BMW M Coupe 99-02 (non DSP stereo)

BMW Mini 01-05

Rover Rover 75 99-05 (Alpine stereos)

Rover Rover MG 01-05 (Alpine stereos)

Rover LANDROVER ZT 02-04 (Alpine stereos)

Rover Discovery 00-04 (Alpine stereos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...