Gå til innhold

Erfariner med dekk fra Sunny


EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen her kjørt på disse dekkene og evt kan gi meg en"go" eller "no-go" på dette merket? Det eneste jeg vet er at det er et rimelig merke, men er det direkte trafikkfarlig eller holder det til normal kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tilbud på en dekkpakke til Golfen med disse dekkene i 225/40-18. Prishoppet opp til Michelin Pilot Sport var nesten 3000 og dermed utenfor mitt budsjett akkurat nå. Jeg lurer på å gå for disse denne gangen. Håper ikke jeg kommer til å dø? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tror ikke du kommer til å dø Hadde noen super billige dekk på en Ford jeg hadde en gang. Og jeg lever den dag i dag. Var helt greie dekk, og komforen og grepet var ikke noe å si på. Billige dekk er helt greit til vanlig bruk. Skal du kjøre på bane eller liker å være litt bajas generelt så er nok dekk av en litt dyrere type å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig grepet på vått som jeg er mest i tvil på. Men som du sier, så blir det aldri snakk om bajaskjøring med en 90 hesters diesel :lol: Litt støy regner jeg med, men jeg får fete felger med i pakken, så bedre dekk kan komme neste år. For dette blir bruksbilen i ganske mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvilken bil man skal ha på .

Jeg tok de billigeste jeg fant til min e39 som er senket, sliter som pokker på inner uansett, da gidder jeg ikke kjøpe bakdekk for mangemangemange penger!

Hadde det vært familie bil jeg frakter unger å slikt i, med normal hjulvinkler, hadde jeg kjøpt noen dekk av bedre kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like viktig med gode dekk til "vanlig bruk". Du må ikke bare tenke på om du får sladd. De fleste billigdekk har mye lengre bremselengde enn dyrere dekk, særlig på våt veg. Dette bør du tenke på fordi denne forskjellen kan være avgjørende for om du kjører på en fotgjenger eller står i ræva på en lastebil eller noe sånn. Det vil avgjøre om du akkurat klarer å stoppe bak en bil eller om du treffer den i 30-40 km/t, så stor er faktisk forskjellene, og av og til enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...