bmw_81 Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 min bmw 318tds 96 er 3-5 cm lavere på eine sida bak grunna knekte fjærer begge sider bak,har ikkje råd og fikse det no og lurer på om dette går greitt og kjøyre med?Veit faren er der att det kan hoppe ut av,men lurer meir på om det kan vere skadelig for sjølve bilen(slitasje drivverk o.l).Har spurt om dette før men er interessert i fleire meininga.
AutoMartin Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Det er ikke å anbefale å kjøre rundt slik. Bilen er drastisk redusert i forhold til veigrep og balanse i situasjoner som krever litt krapp sving eller brems. Det koster deg ikke mange hundrelappene, max. 500,- for 2 brukte fjærer hos en bilopphugger, og superenkelt å bytte, så det ville jeg kostet på meg hadde jeg vært deg! I tillegg vil dekkene bli slitt skjevt. Og ligger de avknekte delene fra fjærene igjen under bilen, kan de komme seg ut og i verste fall punktere dekk på egen eller annen bil. Nei, se og bytt de fjærene
bmw_81 Posted April 14, 2010 Author Posted April 14, 2010 ja må vel bytte snarast,ikkje trygt som du seie..verksted sku ha over 4000 så får sjå om ei stund..er kanskje lett for deg,men så er du sikkert 99% dyktigere enn meg ..
Lars89 Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Neppe trafikkfarlig mtp oppbyggingen av hjulopphenget bak... Får litt mer nagativ camber bak så vil nok skeivslite dekka litt mer enn normalt. Er bare å få det fiksa. Koster deg ca 1000 i deler ink frakt fra http://www.Koed.no og jobben kan du gjøre uten problem selv med enkle verktøy. Her er en diy:
zahlo Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Jeg kjørte rundt med kappsenka bil ( Audi 100 2.5tdi) I ca 4-5 mnd uten problem:) Så det går..men er ikke å anbefale siden den subba og slo neddi titt og ofte.. den var redusert med ca 3 av 8 runder tror jeg det var
Recommended Posts