Gå til innhold

Grenrør spm


thomas_ja
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på forskjellen på designen av disse 2 grenrøra, hva vil dett ha å si på en m52 motor med kompressor. Var å bremsa bilen fikk bedskjed om at de trodde jeg hadde mottrykk i eksosen, pga samme effekt på 0,5 bar som 1 bar. men jeg kjører uten kat og stor eksos så skulle ikke tro det er så mye motrykk i anlegget mitt, sjekket litt på div forum å vurderer da sterkt å kjøpe nye kammer for kompressor lading ifra vacmotorsport eller ESS .snakket om med dette racemarque, han mener at kam ikke har så mye å si, men at disse grenrøra ville hjelpe endel:

http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64

Dette er det grenrøret jeg har nå:

759glmckvlqjamjn9o08.jpg

Ser at det er stor forskjell på disse, hva har dette å si, noen som vet?=)

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei greit du har i hvertfall greiene i orden.. er ganske mange her som kjører rundt med tusen bar ladetrykk og null bensin... men endret du fuelen da? dersom du kun øker ladetrykket vil du ikke få mer efffekt. husker det på gamle mxen min, kobla om trykk regulator feil, da gikk den for tynt, men ladetrykket var der.. snudde slangene og bilen skøyt av gårde... bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye bedre enn orginale de røra du hadde fra schmiedmann ! At det skal ha så mye å si at du ikke får mer effekt av 0,5 bar mer, tviler jeg derimot sterkt på! Når det er sagt så ser de betydelig bedre ut de nye du ser på, lengre rør før kolektor gir effekt på høye turtall, derimot usikker på om de er like lange...

Edit: Skulle jo tro at ppf vet hva de snakker om riktignok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg fikk av Martin Schanche for å sjekke baktrykket var å borre hull i grenrøret og sette inn en nippel.Fra denne nippelen legger du opp en lengde med kobberrør i en spiral (for kjøling av eksosgassene) og kobler til en turbotrykksmåler.Hvis ladetrykket er 1 bar og baktrykket er 0,5 bar har du kun 0,5 bar effektiv overlading.

Da jeg gjorde dette i Forester'n min fant jeg ut at eksosen var for liten og måtte opp til 3" fra turbo og bakover.Baktrykket fallt da ned fra 0.6 bar til 0.2 bar.

Jeg vet du har presse men eksosen skal ut fort der og.

Etter at jeg hadde bygd om eksosen brukte jeg nippelhullet til montering av eksostempføler.

Lykke til med prosjektet og håper du finner ut av sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...