Jump to content

Grenrør spm


thomas_ja
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Lurer på forskjellen på designen av disse 2 grenrøra, hva vil dett ha å si på en m52 motor med kompressor. Var å bremsa bilen fikk bedskjed om at de trodde jeg hadde mottrykk i eksosen, pga samme effekt på 0,5 bar som 1 bar. men jeg kjører uten kat og stor eksos så skulle ikke tro det er så mye motrykk i anlegget mitt, sjekket litt på div forum å vurderer da sterkt å kjøpe nye kammer for kompressor lading ifra vacmotorsport eller ESS .snakket om med dette racemarque, han mener at kam ikke har så mye å si, men at disse grenrøra ville hjelpe endel:

http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64

Dette er det grenrøret jeg har nå:

759glmckvlqjamjn9o08.jpg

Ser at det er stor forskjell på disse, hva har dette å si, noen som vet?=)

Takk for hjelpa!

Link to comment
Share on other sites

okei greit du har i hvertfall greiene i orden.. er ganske mange her som kjører rundt med tusen bar ladetrykk og null bensin... men endret du fuelen da? dersom du kun øker ladetrykket vil du ikke få mer efffekt. husker det på gamle mxen min, kobla om trykk regulator feil, da gikk den for tynt, men ladetrykket var der.. snudde slangene og bilen skøyt av gårde... bokstavelig talt..

Link to comment
Share on other sites

Var ikke mye bedre enn orginale de røra du hadde fra schmiedmann ! At det skal ha så mye å si at du ikke får mer effekt av 0,5 bar mer, tviler jeg derimot sterkt på! Når det er sagt så ser de betydelig bedre ut de nye du ser på, lengre rør før kolektor gir effekt på høye turtall, derimot usikker på om de er like lange...

Edit: Skulle jo tro at ppf vet hva de snakker om riktignok :)

Link to comment
Share on other sites

Et tips jeg fikk av Martin Schanche for å sjekke baktrykket var å borre hull i grenrøret og sette inn en nippel.Fra denne nippelen legger du opp en lengde med kobberrør i en spiral (for kjøling av eksosgassene) og kobler til en turbotrykksmåler.Hvis ladetrykket er 1 bar og baktrykket er 0,5 bar har du kun 0,5 bar effektiv overlading.

Da jeg gjorde dette i Forester'n min fant jeg ut at eksosen var for liten og måtte opp til 3" fra turbo og bakover.Baktrykket fallt da ned fra 0.6 bar til 0.2 bar.

Jeg vet du har presse men eksosen skal ut fort der og.

Etter at jeg hadde bygd om eksosen brukte jeg nippelhullet til montering av eksostempføler.

Lykke til med prosjektet og håper du finner ut av sakene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...