thomas_ja Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Heisann! Lurer på forskjellen på designen av disse 2 grenrøra, hva vil dett ha å si på en m52 motor med kompressor. Var å bremsa bilen fikk bedskjed om at de trodde jeg hadde mottrykk i eksosen, pga samme effekt på 0,5 bar som 1 bar. men jeg kjører uten kat og stor eksos så skulle ikke tro det er så mye motrykk i anlegget mitt, sjekket litt på div forum å vurderer da sterkt å kjøpe nye kammer for kompressor lading ifra vacmotorsport eller ESS .snakket om med dette racemarque, han mener at kam ikke har så mye å si, men at disse grenrøra ville hjelpe endel: http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64 Dette er det grenrøret jeg har nå: Ser at det er stor forskjell på disse, hva har dette å si, noen som vet?=) Takk for hjelpa!
Kjakan Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 det er nokk mykje bedre flow i disse røra. meininga me grenrør er å øke flow og ha lik motstand på kvar sylinder, ved at røra er ca like lange. får også finere lyd av å nytte desse:)
Allez Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 kjøp ikke billige grenrør! bare plage, dårlig passform, vansklig å få tett, osv. min mening
SweetBMW Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 hva gjorde du med bensinen når du økte trykket? regner med at du ikke bare satte på annet reimhjul og ikke ga på mer fuel?
thomas_ja Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 Takk, for kanskje invistere i disse da, selv om de ikke var så billige.... Nei har 525 dyser, større bensinpumpe, audi coiler vipec datasprut.
SweetBMW Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 okei greit du har i hvertfall greiene i orden.. er ganske mange her som kjører rundt med tusen bar ladetrykk og null bensin... men endret du fuelen da? dersom du kun øker ladetrykket vil du ikke få mer efffekt. husker det på gamle mxen min, kobla om trykk regulator feil, da gikk den for tynt, men ladetrykket var der.. snudde slangene og bilen skøyt av gårde... bokstavelig talt..
thomas_ja Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Ja har vært å bremsa den hos PPF så regner med den skal være i orden.
Johnsen86 Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Var ikke mye bedre enn orginale de røra du hadde fra schmiedmann ! At det skal ha så mye å si at du ikke får mer effekt av 0,5 bar mer, tviler jeg derimot sterkt på! Når det er sagt så ser de betydelig bedre ut de nye du ser på, lengre rør før kolektor gir effekt på høye turtall, derimot usikker på om de er like lange... Edit: Skulle jo tro at ppf vet hva de snakker om riktignok
Gman Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Et tips jeg fikk av Martin Schanche for å sjekke baktrykket var å borre hull i grenrøret og sette inn en nippel.Fra denne nippelen legger du opp en lengde med kobberrør i en spiral (for kjøling av eksosgassene) og kobler til en turbotrykksmåler.Hvis ladetrykket er 1 bar og baktrykket er 0,5 bar har du kun 0,5 bar effektiv overlading. Da jeg gjorde dette i Forester'n min fant jeg ut at eksosen var for liten og måtte opp til 3" fra turbo og bakover.Baktrykket fallt da ned fra 0.6 bar til 0.2 bar. Jeg vet du har presse men eksosen skal ut fort der og. Etter at jeg hadde bygd om eksosen brukte jeg nippelhullet til montering av eksostempføler. Lykke til med prosjektet og håper du finner ut av sakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå