lyngstad89 Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 har et lite problem med en bmw 320, jeg skiftet motor fra 318 til 320 og etter 1 måned eller 2 begynte bilen å hakke og ble litt tungstartet pluss at den smeller av og til i luftfilteret. Noen som kan hjelpe meg med råd? håper på noen som har positive råd:) send råd på personlig meldin:) på forhånd takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Tipper tomgangsregulatorslangen i første omgang. Pleier å smelle godt vis den er sprekker i har jeg erfart. Kan også være feiltenning, slitt fordelerlokk/rotor, osv. Gi gjerne mer grundig hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 m20 ? m50 ? m52 ? m54 ? kan ikke lese tankene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lyngstad89 Skrevet April 20, 2010 Forfatter Share Skrevet April 20, 2010 m50 motor å den napper så utrolig mye når jeg akselerer men på tomgang går den helt fint og når jeg står på tomgang å gir full gass så høres ut som motoren "drukner" eller noe men etter litt tid så kommer den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 Hei jeg har samme problemet her er min versjon: bilen min har stått en stund på verksted, pga at den går oftest ujavnt på tomgang(ved normal motor tempratur), og i tilegg til at den er tungstartet! når den kommer i vanlig motor tempratur begynner den å gå på 5-6 sylindre som den selv vil, Verkstedet har da utført diagnose test på bilen og ut ifra det så har di har byttet turtalls giver eller hva det heter den føleren som sitter på svinghjulet som gir signal anngående tenning . så har di prøvd å skifte coil, Uten at dette ga noe resultat. Så nå har jeg fått tak i ny lmm (luftmengdemåler), som skal prøves i morgen.. som sagt i tilegg til det jeg har nevnt over så smeller det i motoren når jeg gir gass på tomgang, også når jeg gir gass å kjører bilen så henger den litt etter på gassen, virker som den får for mye bensin ? forige eier nevnte noe om at den fikk for mye bensin og utfra feilsøking. Dette gjelder en : m50b20 Så om du finner ut noe "Lyngstad89" så gi gjerne tilbake melding her på tråden om du finner ut noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 tenning? det pleier jo å smelle om den er litt på trynet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 Noen som har kommet fram til et lurt svar? .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå