Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg prøvd å koble opp EWS systemet i 320´n. desverre uten hell.

EWS boksen som sitter underhanskerommet på m3´n klippa jeg av alle ledningene på, så brukte jeg den grønne ledningen til å koble meg inn på motorstikket til hjernen, den blå ledningen til sender/mottager boksen til antennering og den brune til jord.

men den lilla og hvite ledningen fra sender/mottager boksen, HVOR skal den ? :P tror feilen min ligger her da jeg prøvde og koble meg inn på en "mest mulig lik" ledning i 320´n.

jeg skal ikke behøve å koble til alle de andre ledningene som tilhører ews boksen ?

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

HEHE sliter me samme driten i min bil..Har en 318is 92 mod uten nokke form for ews i bilen sitt ledningsnett..

motoren er en 95 m3 s50 å den har ews.. prøvde først å sette i en eprom fra en 93-94 m3 hjerne, sia dei ikke har ews men red lable..men epromen som sto i den tidlige utgava var en 14 pins å i ews hjerna var det 16 pins..så no venter eg på ny hjerne til bilen som tidligere har stått i en 93 mod m3 å håper dette vil funke..

trur einaste løsninga på å starte en ews 2 m3 er å bytte hjerne lr stjele nøkkelen

håper infoen var til litt nytte:D

stig

Skrevet

jeg har jo ALT av nøkler, EWS ledningsnett, hjerne osv til m3´n da. så dette skal gå fint :D må bare få koblet opp alle ledningene.

Skrevet

da har jeg fått koblet opp hele EWS ledningsnettet. så er ganske sikker på at det er i orden nå. men motoren starter fortsatt ikke...

hadde diagnose på bilen i dag og den viste ingen kontakt mellom hjerne og ews. har koblet ews nettet inn på pin 7 på motorstikket. er sikker på at det er her den skal stå.

skal startmotor gå rundt selv om sperra ikke fungerer ? min går vertfall ikke rundt.

begynner å bli gal av den sperra nå. vil ha start på motoren ;D

Mvh Ørjan :P

Skrevet

ja har koblet det slik, bare jeg hentet tenningsstrøm fra den grønne kontakten tror jeg. konstant strøm tok jeg bare fra en ledning under dashbordet som hadde konstant strøm.

Skrevet

Og du er sikker på at denne gir strøm i alle trinn ved tenningslåsen bortsett fra når den er av?

Mener jeg koblet meg på den lilla ledningen ved rattstammen.

Skrevet

Vil det si at jeg skal prøve å koble jeg på den svarte/lilla? Eller skal jeg bare fortsatt ha den på den grønne ?

Takk skal dere ha ;)

Skrevet

Viss motoren er koblet rett bortsett fra EWS, så skal den starte. Men den starter bare sånn med et vromm i to sekunder så stopper den igjen. Så viss du ikke får noe som helst liv i motoren så har du flere feil inne i bildet.

Skrevet

Ettersom starteren din ikke går og bilen opprinnelig hadde automatkasse.. er det kanskje mulig at du må koble sammen noen ledninger får å "lure" tenninga til å tro at den står i Park?

Sikkert noen andre her som vet dette bedre en meg?

Skrevet

Hvordan snudde du egentlig lednings nettet ? Kjøpte du ny ledningboks for å få plass til den tjukke kabelen ut på høyre siden i stedet for på venstresiden som den ligger på en høyrestyrt bil ? Altså den tjukke kabelen som går bort til "hjernen" ?? Takker for svar :D

Skrevet

sjærte bare opp en ekstra åpning i den ene enden og PRESSET sammen boksen igjen :P det gikk akkuratt ! ledningen til hjernen rekker også akkuratt bort :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...