Jump to content

Recommended Posts

Posted

heisann.

jeg har nettopp byttet topp på min m42 (318is) og har fått alt på rett, men den høres ut som en diesel bil.. hva kan lage slik lyd? jeg tror ikke det er en ventil som tar i stempel pga at jeg dro motoren lett rundt for hånd før oppstart uten at det var noe motstand.

den har forøvrigt stått en stund med en blanding av olje og kjølevann i motoren.. kan det være et lager som da er gåent?

den gjikk ivertfall veldig fint før. men toppen ble byttet pga en sprekk.

Posted

bump

har prøvd og byttet reg kjed strameren nå uten hell. prøvde med det samme og måle ventil klaringen, men den virket fin..

Posted

Toppen du montert var kansje ikke planslipt slik at du trenger den tykkere pakningen.Satte du sammen motoren med kamlåser og veivlås eller egene merker ? på registeret da, hvordan står boltene på kamdrevene i forhold til det avlange hullet det monteres gjenom og skrues fast til kammen ?.

Posted

satte den sammen med egene merker. er 99% sikker på at dette står rett. kamdrevene er montert slik di stod før på den gammle toppen, dette også etter egene merker.

Posted

jeg har ikke prøvd og kjørt med den eller latt den gå varm enda i frykt for at det kan gjøre problemet større. det er hydrauliske ventil løftere på den, kan disse henge da?

Posted

ja slakken skal ligge på rett side av kjede, ventilene sto i da jeg fikk toppen, men kammene var løstnet, så den ble godt oppsmurt og satt riktig.

Posted

kompis har akkurat samma problem :) til han var det rådelageret som var utslitt... hørt om flere 318is som har hatt problemer med rådelager.. så ville sjekka det :P