jon///M Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 heisann. jeg har nettopp byttet topp på min m42 (318is) og har fått alt på rett, men den høres ut som en diesel bil.. hva kan lage slik lyd? jeg tror ikke det er en ventil som tar i stempel pga at jeg dro motoren lett rundt for hånd før oppstart uten at det var noe motstand. den har forøvrigt stått en stund med en blanding av olje og kjølevann i motoren.. kan det være et lager som da er gåent? den gjikk ivertfall veldig fint før. men toppen ble byttet pga en sprekk.
jon///M Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 bump har prøvd og byttet reg kjed strameren nå uten hell. prøvde med det samme og måle ventil klaringen, men den virket fin..
Bonden Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Satte du sammen med standard eller overdim toppakning da ?
Bonden Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Toppen du montert var kansje ikke planslipt slik at du trenger den tykkere pakningen.Satte du sammen motoren med kamlåser og veivlås eller egene merker ? på registeret da, hvordan står boltene på kamdrevene i forhold til det avlange hullet det monteres gjenom og skrues fast til kammen ?.
jon///M Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 satte den sammen med egene merker. er 99% sikker på at dette står rett. kamdrevene er montert slik di stod før på den gammle toppen, dette også etter egene merker.
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Høres veldig ut som en ventilløfter som henger, synes jeg men... Prøvd å kjørt med bilen/ latt den gå varm?
jon///M Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 jeg har ikke prøvd og kjørt med den eller latt den gå varm enda i frykt for at det kan gjøre problemet større. det er hydrauliske ventil løftere på den, kan disse henge da?
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Forståelig, er litt leit å ikke vite helt hvilke følger det kan få. Veit ikke helt hvor grundig du tok alt ut og smørte alle elementene, men de burde renses og oljes. Har du slakken på riktig side av kjedet?
jon///M Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 ja slakken skal ligge på rett side av kjede, ventilene sto i da jeg fikk toppen, men kammene var løstnet, så den ble godt oppsmurt og satt riktig.
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 Ok. Tok du ut elementene og smurte de?
SpiderPig Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 kompis har akkurat samma problem til han var det rådelageret som var utslitt... hørt om flere 318is som har hatt problemer med rådelager.. så ville sjekka det
jon///M Skrevet April 17, 2010 Forfatter Skrevet April 17, 2010 Ok. Tok du ut elementene og smurte de? elementene??
Kristian H. Foss Skrevet April 17, 2010 Skrevet April 17, 2010 De koppene/løfterne som sitter over ventilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå