Gå til innhold

Lei! går ikke på alle sylindrene under driftstempratur!


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har stått en stund på verksted, pga at den går ujavnt på tomgang(når motoren oftest blir varm) når den kommer i vanlig motor tempratur begynner den å gå på 5-6 sylindre som den selv vil, di har byttet turtalls giver eller hva det heter den føleren som sitter på svinghjulet som gir signal anngående tenning.

så har di prøvd å skifte coil uten noe resultat, også nå har di bestilt ny lmm (luftmengdemåler) som di får til uka! som sagt i tilegg til det jeg har nevnt over så smeller det i motoren når jeg gir gass på tomgang feks. også når jeg gir gass å kjører bilen så henger den litt etter på gassen, virker som den får for mye bensin ? forige eier nevnte noe om at den fikk for mye bensin og utfra feilsøking. kan det være noe idet? om bensimpumpa gir for mye er jo ikke farlig eller kan være grunnen til feil?

som folk sier: bedre at bensinpumpa gir for mye enn for lite, men uansett kan det være bensinregulatoren kanskje? en som sa det kan være klikk med dysene? har liten trua på det siden den oppfører seg sånn når den kun blir varm med at den ikke går på alle sylindrene hele tiden.

Hjernen har også blitt skiftet fra forige eier så ingen feil der tror jeg.

motor: m50b20 m/vanos 94mod

Håper inderlig noen av dere kan komme med noen nyttige tips til meg? :) begynner å bli litt lei denne bilen som driver på sånn! :(

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar:) ja jeg har skiftet til nye plugger, men han fra verksted sa at pluggene hadde blitt veldig sotet allerede men det er vel noe med det jeg har nevnt ovenfor.. lambdasone kan det gjøre at bilen oppfører seg sånn altså ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok men kan den gjøre sånn at den går på 5 og 6 sylindre av seg selv? hører litt merklig ut men ? :? ja verksted har tatt diagnose men tror di ikke fikk feil på lambda , kan høre med di til mandag eller noe

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...