Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri gjort det selv, men en god begynnelse er og koble av minuspolen på batteri først. Så slipper du kortsluttninger og annet tull. :D

Da vil jeg vel tro at det bare er å demontere ledninger og skruer som hører til starteren, og gjøre det i motsatt rekkefølge for å montere den nye :D

Skrevet

for og demontere starter er det 3-4 skruer. du kjem til alle unntatt ei oppatt ifra. men er veldi trangt og komme til. den ligger nede ved girkassa. men husk kor ledningene er/var koblet.

men så vidt eg husker så var det noe spesial greie. utvendi torx el noe ? var ihvertfall veldi trangt på min bil. det va jo da ein 325td men vil tru det er samme prinsippet. ligger på førersida.

Skrevet

Jeg har gjort det to ganger på M50. Den står bakerst på motor mot clutchhuset under innsuget. Trangt og jævlig under der med braketter, slanger, ledninger og annet møl. Med mindre store hender og begrenset kreativitet fant jeg ut at det var enklest å ta av hele innsuget for å komme til. Da er det rimelig plankekjøring å bytte starteren. Dog skal det være mulig å komme til fra undersiden om man er fingernemm. Jeg fikk det ikke til på den måten.

Fritt fra hukommelsen:

Ut med filterboks, LMM og gassspjeld, ta av alt av slanger og koblinger relatert til innsuget, skru løst innsuget slik at du kan løfte det litt opp og ut (festet med to mutrer på hver side av hvert innsugsrør og på en brakett under innsuget), løsne de tre ledningene som går til starteren (pluss, jord og pluss til innslaget) og skru løs de to mutrene som holder starteren. Husk å merk alt av slanger og ledninger slik at du får det riktig montert. Ca en times jobb hvis du har tatt i en fastnøkkel tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...