RoaldJ Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Begynte på mandag med å gjøre en aldri så liten vårpuss på E46`en Begynte med å demontere lister for å slippe å få voks på dem, så bytta jeg noen knekt klips med det samme. Kjørte bilen bort til han som skulle hjelpe meg og brukte ca 2 timer på å vaske den. Først avfetta vi bilen med Pricbort avfetting og trykkspylte den ren, så Surfex avfetting på nederste del av bilen og Valetpro pre wash oppå avfettinga og resten av bilen, trykkspylte den ren, så Valetpro Snow Foam, trykkspylte den ren, vasking med Meguiras nxt gen såpevann og Meguiras fiberkluthanske, trykkspylte den ren, gikk over bilen med Sonus clay og Valetpro citrus bling som lubrikasjon, skummet bilen med Valetpro foam gun igjen, trykkspylte den ren og til slutt spylte vi den med vanlig slange for å få bort alt såperester. Så ble bilen kjørt hjem og vaska med Meguiras nxt gen såpe og Meguiras fiberklurhanske og spylt med hageslange. Noen bilder fra vaskinga. Så gikk vi over med Sonus Clay og Valetpro citrus bling lubrikasjon. Når bilen ble kjørt hjem og vaska så blåste vi den tørr med Black Baron Dryer. Genial sak. Bilen ble så kjørt inn i garasjen hvor den ble heist opp på løftebukken. Der ble det målt tykkelsen på lakken på diverse plasser for å se hvor tykk lakk vi hadde å jobbe med. Så noen bilder fra før vi begynte. Fangeren ble demontert for å leveres til lakk pga en skade i vinter. Maskerte også lister rundt vinduer osv. Fikk ikke tatt noen bra bilder fra når vi håldt på å polere. Produktene som ble brukt er Meguiras rubbing og polish. Meguiras 205 Ultra Finishing Polish, 105 Ultra-Cut Compound , 83 Dual Action Cleaner/Polish og 80 Professional Speed Glaze. Ultimate Compound. Chemical guys 408 virtual bond. Og Meguiras 16 voks (husker ikke navnet). Til slutt gikk vi over med Meguiras sin Final detail og microfiberklut Det ble brukt både Makita roterente maskin og Meguiras sin DA/exentriske maskin Noen bilder fra etter etter. Noen er tatt fra når den kun er rubbet. Vil gi en STOR takk til Håvard Adsen for all hjelp med dette. Og ikke minst anbefale ham på det STERKESTE til folk i Rogalandsområdet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Blei blank og fine nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 ja.. nå må den aska fra Island forsvinne, så vi får tatt den utav garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Dette ble sinnsykt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 så jo veldig bra ut.. meg og halvard tok min og før vintern, skikkelig smooth! m6 felgene passer veldig godt på den syns jeg. morro og se gamle felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IreneL Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 savner bilen min sååååå etter mange dager i garasjen Nesten så jeg ikke våger å ta den ut nå uten at det er strålende vær! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Hva er de gule greiene du har under hjulene når du vasker den? Sykt bra resultat ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IreneL Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Det er for at slangen ikke skal henge seg fast under hjulene når du går rundt bilen, men heller skli langs disse.. genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 resultatet blei bra ja, 24 timer = over middels interessert! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 hehe.. ja, han elsker dette her.. han er fahn så perfeksjonist, han holdt på i ca 4,5 timer med bare panseret før han ble fornøyd. gikk litt tid før han fant ut "oppskrifta" for å unngå swirls/sholler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Det er for at slangen ikke skal henge seg fast under hjulene når du går rundt bilen, men heller skli langs disse.. genialt! Ja det hørtes smart ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Meget bra resultat! Hvor har du kjøpt de gule greiene ved hjulene, og den tørkesaken? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 skal høre med eigeren men det var over nettet. enten i statene, eller england tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 lot bilen stå i garasjen i helga, siden det var så mye snakk om den askeskya som skulle komme.. og igår (søndag) tok vi ut bilen for å ta noen bilder. kansje min kjæra kan legge ut noen idag? siden hun har fri kom hjel, så begynte det f**n meg å snø??!! er helt utrolig vær vi har hatt på vestlandet i helga.. sol-->overskyet-->sol-->snø-->sol-->hagl-->vind+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå