Gå til innhold

Radio problemer E39


Anbefalte innlegg

Har antenne i sideruta bak på venstre side. Hva mener du med revnet? Det er jo noe forbanna møkk hvis det har skjedd da :lol:

Hadde håpet at det var en dårlig ledning, men jeg finner ingenting. Men det er uten tvil noe rart, for det skjer ingenting med radiosignalene når jeg kobler ut strømmen på antenneforsterkeren, skal prøve å koble strøm på den i ettermiddag når bilen kommer tilbake igjen, så får vi se da.

Takk for svaret forresten Vegarde39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg undersøkt litt og når jeg skrur av antennekabelen på antenneforsterken, så får jeg bedre signal, er dette ett tegn på at forsterken er død, eller kan det være koblinga på kabelen? Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre? Elektronikk er ikke min sterke siden som dere kanskje skjønner :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Nei, dessverre. har ikke så mye peiling på elektronikk, så jeg har lagt det på hylla. Skulle gjerne hatt det i orden, hehe. Mistenker at det er antenne forsterkeren som er dårlig. ingen som vet hvordan man kan feilsøke den?

Heisan

E39 har antennen som tråder i bakvinduet. Normalt finnes det to antenneforsterkere samt noen terminatorer. Det du enkelt kan gjøre er å koble en eksternt løs antenne til tuneren (radioen) og se om den da mottar ok. Virker det da bra, ville jeg sjekket om antenneforsterkerne får strøm (en bak hvert deksel på C stolpen). Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...