Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere ser så ser det nå ut som det er på tide med nye dekk da dette ikke føles trygt ut lengre :shock: Og da lurer jeg på hva dere har å annbefale. Tenkte rundt 1000kr dekket. Dimensjonene er 225/45ZR17

27akgzsgw18qqj1m2z4f_thumb.jpg

Skrevet

skal du spinne og herje ville jeg godt for nankang. de har 360 eller 380 i treadwear(hardhet på gummien). Tåler derfor endel spinning før de blir utslitt. men man har jo dårligere veigrep osv. Men de henger godt nok syns jeg da. ca 1000 per dekk,

Eller så kan du ta fulda exelero. de har 260 i treadwear tror jeg? dermed har du bedere veigrep. trer de koster 12-1300,- per dekk på mekonomen. men vis du kjenner noen som kan gi deg rabatter får du de billigere:) jeg fikk mine for 3990,- for 4stk.

Skrevet

dersom du kan få lagt om dekk selv anbefaler jeg å ta en titt innom dekkonline. her får du særdeles billige dekk.

men, om du må gå til et verksted for å få lagt om dekken, som kan kreve 1000 kroner for jobben, så spørs det hvor mye du sparer.

som nevnt, du må si hva du er ute etter i et dekk..

Skrevet

Jeg betalte 1020,- pr. stk for Bridgestone Potenza RE050 i 225/45x17 ho dekkonline.com for en uke siden. Dette er MEGET gode dekk fra en MEGET anerkjent produsent og verdt hver krone. Dessuten monterer BMW dette dekket på sine biler når de kommer av samlebåndet. I allfall sto det slike dekk på en E91 Touring på Trondsen Auto i Tromsø.

Skrevet

Jeg ser etter

*Større kontaktflate mellom skulder og vei

*God styrerespons

*Støysvak

*Forbedred vanndreneringsegenskaper

*For krevende akselerasjon og bremsing under alle forhold

Skrevet
Jeg betalte 1020,- pr. stk for Bridgestone Potenza RE050 i 225/45x17 ho dekkonline.com for en uke siden. Dette er MEGET gode dekk fra en MEGET anerkjent produsent og verdt hver krone. Dessuten monterer BMW dette dekket på sine biler når de kommer av samlebåndet. I allfall sto det slike dekk på en E91 Touring på Trondsen Auto i Tromsø.

Det hadde ikke vært så domt :)

Skrevet

Kjøp bare det dekket du syns ser tøffest ut du... Blir helt sikkert bra! :-) Utvalget av dekk til rundt 1000-lappen pr.stk er jo ganske stort, så bare du velger ett dekk av ett kjent merke så blir det neppe feil.

Skrevet

Går vel heller ikke på merket, vil vel helst ha veldig gode dekk for bremsing, aks, at det sitter godt i svinger, lavt støynivå, god vanndrenering og godt tak i asfalten. :)

Skrevet

Dekk med gode allround-egenskaper får du som oftest fra anerkjente produsenter. Dekktester viser gang på gang at billige dekk fra små produsenter eller fra kina/østen langtfra har gode egenskaper på alt du nevner der. Slike dekk har ofte ok egenskaper på f.eks tørt føre mens de kan være nærmest livsfarlig på vått.

Som sagt; kjøp dekk fra en anerkjent produsent så blir det neppe feil. Du må bare finne ut hvilken egenskap som er den viktigste for deg. Komfort: Nokian, Goodyear, Continental f.eks. Sportslighet: Bridgestone, Pirrelli f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...