Gå til innhold

Annbefalninger til Dekk


thomjak
 Share

Anbefalte innlegg

skal du spinne og herje ville jeg godt for nankang. de har 360 eller 380 i treadwear(hardhet på gummien). Tåler derfor endel spinning før de blir utslitt. men man har jo dårligere veigrep osv. Men de henger godt nok syns jeg da. ca 1000 per dekk,

Eller så kan du ta fulda exelero. de har 260 i treadwear tror jeg? dermed har du bedere veigrep. trer de koster 12-1300,- per dekk på mekonomen. men vis du kjenner noen som kan gi deg rabatter får du de billigere:) jeg fikk mine for 3990,- for 4stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du kan få lagt om dekk selv anbefaler jeg å ta en titt innom dekkonline. her får du særdeles billige dekk.

men, om du må gå til et verksted for å få lagt om dekken, som kan kreve 1000 kroner for jobben, så spørs det hvor mye du sparer.

som nevnt, du må si hva du er ute etter i et dekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1020,- pr. stk for Bridgestone Potenza RE050 i 225/45x17 ho dekkonline.com for en uke siden. Dette er MEGET gode dekk fra en MEGET anerkjent produsent og verdt hver krone. Dessuten monterer BMW dette dekket på sine biler når de kommer av samlebåndet. I allfall sto det slike dekk på en E91 Touring på Trondsen Auto i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1020,- pr. stk for Bridgestone Potenza RE050 i 225/45x17 ho dekkonline.com for en uke siden. Dette er MEGET gode dekk fra en MEGET anerkjent produsent og verdt hver krone. Dessuten monterer BMW dette dekket på sine biler når de kommer av samlebåndet. I allfall sto det slike dekk på en E91 Touring på Trondsen Auto i Tromsø.

Det hadde ikke vært så domt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg disse. Syns dem virket sikkelig knall, hyp på GODE dekk

http://www.sharifs-webshop.no/display.aspx?menuid=0&prodid=1579

Tror du var mye mer hypp på ett dekk med KULT mønster enn dekk med de aller beste egenskapene. :lol:

Har kjørt på dette Goodyear-dekket også og vil på ingen måte kalle det for ett dårlig dekk. Men jeg for min del foretrekker det allerede nevnte Bridgestone-dekket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk med gode allround-egenskaper får du som oftest fra anerkjente produsenter. Dekktester viser gang på gang at billige dekk fra små produsenter eller fra kina/østen langtfra har gode egenskaper på alt du nevner der. Slike dekk har ofte ok egenskaper på f.eks tørt føre mens de kan være nærmest livsfarlig på vått.

Som sagt; kjøp dekk fra en anerkjent produsent så blir det neppe feil. Du må bare finne ut hvilken egenskap som er den viktigste for deg. Komfort: Nokian, Goodyear, Continental f.eks. Sportslighet: Bridgestone, Pirrelli f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...