Gå til innhold

Dynamo-støy i anlegget. Med bilder! ( LØST! )


Anbefalte innlegg

Hei..

Har idag siden halv 4, vært i div butikker, kjøpt trippel skjermet signalkabler og masse annet stuff for en totalpris på 1200kr.. Kom så hjem og startet å trekke opp kabler..

Venstresiden: Remote kabel og strøm til cdspiller

Høyresiden: Høytalerkabler og 2 signalkabler ( trippelskjermet ).

Jording: I et fabrikk jordingspunkt ( Hvor det var jord til div rele'r/sikringer og styregreier )

Problemet er, det støyer forsatt like så jævlig..! Og jeg er så dritt lei, så jeg har lyst til å brenne opp alt..

Har holdt på i 2 dager med dette og begge dagene har vært totalt failed..=/

Har mistet mye motivasjon etter all dritten og er nå totalt BLANK på hva jeg skal gjøre vidre for å få dette til å fungere..

Noen firmaer som driver med slikt kobling/feilsøking ( Evnt. pris? ) Eller privatpersoner som gjør dette for en hyggelig penge..?

Huff, starter å bli desperat nå merker jeg..

Tips/råd anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo at det ikke kom til å hjelpe å bytte kabler.

Du kan komme en tur til oss på tirsdag, torsdag 17 til 20 eller lørdag 10 til 15 så skal vi få fikset problemet ditt. Mosseveien 181, Gressvik i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo at det ikke kom til å hjelpe å bytte kabler.

Du kan komme en tur til oss på tirsdag, torsdag 17 til 20 eller lørdag 10 til 15 så skal vi få fikset problemet ditt. Mosseveien 181, Gressvik i Fredrikstad.

Sant det, skal idag kjøre bilen inn på verkstedet, og lete til jeg finner en fin mutter å jorde i, forså slipe denne til det skinner, forså gi det et siste forsøk..

Der jeg jordet igår, jeg tror det er for tynt med metallplate der, er ikke mange mm tykkelse.. Vet ikke om det har noe å si men det høres logisk ut at det heller burde være litt tykkelse enn lite..

Ang. det å komme ut å få hjelp, dette hadde vært knall om jeg ikke får det til, usikker på hvilken av dagene siden jeg jobber seint på torsdager, men kan hende jeg rekker det fordet.. ;)

Er dette noe du skal ha penger for? Isåfall, how much?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg idag vært på jobben, funnet et godt jordingspunkt og slipt denne helt ren og pen. Men det støyer forsatt like mye.. Kom på istad at jeg kanskje burde prøve å legge en signalkabel utenfor bilen for å sjekke om det støyer da også, om det går det, så må det være noe galt i jordingen vidre et annet sted i bilen ifølge oppretteren på jobben.. Han sa enten så kunne kondensatoren på dynamoen ha gått, ellers kan dynamoen, motoren eller chassie være dårlig jordet.

Ka dokker tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har slurvet litt med jord til forsterker eller koblet til signal på forsterkeren før du har koblet forsterker til jord kan du ha svidd jordningsbanen i spilleren. Denne "fikser" du ved å legge en kabel fra chassi på cdspilleren til ytterdelen av signalkabelen din. Altså at du jorder signalkabelen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording på batteri= Dynamo støy.

hørtes da rart ut. jeg har ikke fått noe ulyder ved å jorde på batteri.

Ikke nødvendigvis, men da vil forsterkeren din ha bedre jord enn cdspiller noe som kan gi støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært å fått hjelp av Nautiluz, noe som selvsagt løste seg etter litt kløing i hodet..

Fant ut til slutt at det var forsterkeren som hadde tatt kvelden da vi prøvde en annen forsterker (utlånt av BugBoys) som fungerte knall.

Endte opp med at jeg kjøpte denne forsterkeren, så nå låter alt herlig i bilen! :-D

Må takke BugBoys for en god deal ( mitt nye car audio shop! ) og ikke minst Nautiluz ( Han gjorde alt! ) for den gode hjelpen!

Tusen takk for alle svar, og ikke minst all tips og hjelp her på forumet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker kun bugboys og nautiluz selv.

Jah! Jeg angrer på alle tusenlappene jeg har lagt igjen i tvboden.. Prisene er jo bortimot like, om ikke bedre hos BugBoys, og her får man service så det renner!

Fikk en demo. av Ground Zero, den ene 12" bassern dem hadde inne.. FY faen denne spilte!! Neste gang blir det den <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. har kjøpt alt jeg har hos steinar. bra service. har jeg hatt noen problemer og trengt hjelp så kommer han ut i bilen og fikser med en gang. og det er gode priser der.

er flere steder som selger stereo som annbefaler folk å dra ditt også. en kammerat kjøpte en billig spiller på bilxtra som vi ikke fikk til å funke i hans bil. vi ble da annbefalt å dra på bugboys. var der i 5 min og det ble musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...