Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her om dagen begynte pluteslig ABS / ASC lampa å lyse. Hadde samme feil for en tid tilbake. Når jeg starter opp bilen er feilen der, når jeg køyrer ca 4km slår av og på bilen er feilmeldingen borte.

Sist jeg hadde feilen reiste jeg på verksted å fikk fikset feilen de kom på totalt 2980kr. Men de jeg lurer på om de går fint å bytte snsoren selv. Eller må verkstedet inn i selve programmet / datakortet å resette feilmeldingen. På koed koster senorene fra kr 500.

Setter pris på svar i denne tråden. Takker for all hjelp

mvh

Erling Eikeland

Posted

ABS sensor kan du bytte selv, det er ikke store jobben.

Noen feilmeldinger kan du slette selv ved å koble ut batteriet i en 5-10 min. Men er ikke sikker på om ABS ACS feilmeldingen kan slettes slik

Posted

Ok, takker for svar, de første jeg kommer til å gjøre er å rengjøre senorene. For å se om de vil hjelpe.

Men ettersom jeg har vært på verksted med samme feilen og de viser seg at feilen er på den sensoren de byttet, har jeg garanti da garanti.? de er ca 5mnd siden.

Posted

Rense sensorene vil hjelpe en liten stund også vil jeg tippe at du får feilmeldingen tilbake igjen:P

Beste er vel å skifte ut den sensoren hvis du vet hvilken sensor som har tatt kvelden da?

Posted
Ok, takker for svar, de første jeg kommer til å gjøre er å rengjøre senorene. For å se om de vil hjelpe.

Men ettersom jeg har vært på verksted med samme feilen og de viser seg at feilen er på den sensoren de byttet, har jeg garanti da garanti.? de er ca 5mnd siden.

Skulle tro det er noe form for garanti ja, om det er samme sensoren som de byttet ut. De finner du raskt ut ved å ta en diagnose test.

Posted

Har samme problemet. Hvor ligger denne sensoren(e)? Airbag lampa lyser også.

ABS og antiskrens/spinn fungerer ikke, men kan plutselig fungere helt fint i noen dager, så kommer feilmeldingen opp igjen, og da fungerer ikke dette lengre.

Posted

ABS og antiskrens/spinn fungerer ikke, men kan plutselig fungere helt fint i noen dager, så kommer feilmeldingen opp igjen, og da fungerer ikke dette lengre.

Når sensorern begynner å ta kvelden kan den komme og gå i perioder. Bytt den ut er det eneste som hjelper. Sensorene ligger ved understellet

Posted

Når sensorern begynner å ta kvelden kan den komme og gå i perioder. Bytt den ut er det eneste som hjelper. Sensorene ligger ved understellet

Ok. Dette er vel dyrt å få fikset?

Posted

Da eg fikset feilen sist kom de på 2890kr, detta var inkluder diagnosetest samt ny sensor og bytte den defekte. Men dersom man bruker carsoft kan man selv ta diagosetesten programmet koster ca 1000kr. Ny sensor koster fra 500kr+++ på koed.dk til min bil bmw 528i 99-mod.

Fant en godbruker manual på autopower.se under "gør de selv" - "Mekartips" - "ABS/ASC varningslampproblem" og "Byte ABS/ASC-sensor" fikk selfølgelig ikke til link funksjonen.

Posted
Da eg fikset feilen sist kom de på 2890kr, detta var inkluder diagnosetest samt ny sensor og bytte den defekte. Men dersom man bruker carsoft kan man selv ta diagosetesten programmet koster ca 1000kr. Ny sensor koster fra 500kr+++ på koed.dk til min bil bmw 528i 99-mod.

Fant en godbruker manual på autopower.se under "gør de selv" - "Mekartips" - "ABS/ASC varningslampproblem" og "Byte ABS/ASC-sensor" fikk selfølgelig ikke til link funksjonen.

Takk takk. Er ikke så stress nå da det nærmer seg sommer(trodde man til snøen kom igjen). Får vente til skattepengene kommer,tror jeg.

Takk for svar her inne fra trådstarter og andre :)

• 2 months later...
Posted

da min venstre bak var gåen funka ikke speedometeret asc eller abs, når den på høyre side bak var deffekt funket speedometer men ikke abs og asc, kan hjelpe på og luke ut hvilken som har feil?

Posted

kan forresten også være tetteringen til hjullageret som fungerer som giver til sensoren... har nettop skifta hjullager på min og fikk problemer etter det, får se idag... håper virkelig det hjelper og skifte føleren :)