Jump to content

hjelp til kobling av anlegg,E39 sedan

Recommended Posts

Posted

Har aldri koblet anlegg i bil før, så håper noen her inne kan hjelpe til så godt de kan?

Har en subkasse med 2x10 element i og en forsterker som skal klare å trekke denne, mente selgeren jeg kjøpte dette hos (bilextra).

Ellers er det original spiller i bilen fra BMW.

Noen som har en fremgangsmåte i hvordan man får koblet opp dette?

Kom gjerne med illustrasjonsbilder eller DIY-tråd.

Takk på forhånd!

Posted
Jeg fant denne linken da jeg leita litt rundt etter tips til hvordan jeg kan gjøre det i min E38:

http://www.bmwtips.com/

Se under "Tips & tricks" :)

ble en vanvittig lang liste å lese over det der. Du har ikke linken da til anlegg-installering? :)

Posted

Okay :)

Kommer til å få bruk for denne selv når jeg skal begynne å bygge i min E38, siden det er tilnærmet likt som på E39.

Posted

Kommer til å få bruk for denne selv når jeg skal begynne å bygge i min E38, siden det er tilnærmet likt som på E39.

Ja, kan bli spennende dette. Apropo E38. Vet du om midtkonsoll fra E38 passer til E39?

Gleder meg til å få bygge anlegget iallefall. Eneste litt dumt at subkassen er så himla stor.

Posted

Ja, kan bli spennende dette. Apropo E38. Vet du om midtkonsoll fra E38 passer til E39?

Gleder meg til å få bygge anlegget iallefall. Eneste litt dumt at subkassen er så himla stor.

I følge BMW ETK passer ikke konsollene om hverandre nei.

Gleder meg til å begynne å bygge jeg også, men jeg skal ikke ha så stor kasse. Blir vel kun èn 12" i lukket kasse, for å beholde mye av bagasjekapasiteten. Skal bygge kassen selv sånn at den blir tilpasset E38. Har skipose i min bil, så den kommer jeg vel til å demontere for å få lyden inn i kupèen og ikke bare i bagasjerommet :)

Posted

I følge BMW ETK passer ikke konsollene om hverandre nei.

Gleder meg til å begynne å bygge jeg også, men jeg skal ikke ha så stor kasse. Blir vel kun èn 12" i lukket kasse, for å beholde mye av bagasjekapasiteten. Skal bygge kassen selv sånn at den blir tilpasset E38. Har skipose i min bil, så den kommer jeg vel til å demontere for å få lyden inn i kupèen og ikke bare i bagasjerommet :)

Ah,det var dumt. Da får jeg la være å kjøpe den.

Ja,har samme greia jeg også. Kan jo bare demontere og la det ligge i sidelommene eller noe, slik at det er tilgjengelig når jeg trenger det.

Bygge egen kasse ja? Kan bli pent det. Jeg vurderer litt å demontere kassa, og montere elementene i "taket" eventuelt på sidene i bag.rommet med gitter fremfor elementene - slik at de ikke blir skadet.