takaasen Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Hei har en e34 m43 1,8l 94 mod. Hadde den på EU i forge uke. Fikk 2 feil på CO. De målte 2,3, Fikk opplyst at di ikke kunne godkjenne før den var under 0,5. Har holdt på å ekspremitere litt med denne bilen så jeg satte inn 4 stk nye 19# dyser(200cc) sammen med Sports kam. Har leitet litt og funnet ut at lukas dysende som står org på denne bilen er 180cc. Har nå byttet tilbake til org dyser samt stramt fjæra i LMM et par hakk. Det jeg lurer på er, kan det være at cat har tatt kvelden PGA for mye bensin eller tåler den det?? Spurte duden som tok eu hvilke forhold di målte bilen, så at bilen var drifts varm. Dette tviler jeg på, tipper at di ikke gidder å kjøre bilen varm før di tar testen. tenkte å kjøre en god tur på motorveien før jeg lar di teste den igjen. Er den noen som har prøvt med E85 blanding(30%) for å få ned co?? Takke for svar
Alpejohn Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 For mye ubrent bensin kan skade katalysator mener jeg. Derfor man helst ikke skal trille igang biler med katalysator, da det kan komme uforbrent bensin. Skal ikke si det 100% sikkert, men mener det er slik det er. Uforbrent olje (av gåen pakninger i turbo for eks.) som slipper ut i eksos kan og ødelegge kat. Og som vil gi økt co ved måling. Men om motor er i fin stand, og alt er "orginalt" så ville jeg tatt en diagnose for å se om det var noe annet som kunne skape høy co. Litt kipt å bytte kat. når det ikke hjelper
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now