j0lle Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Hoy! Litt problemer de siste dagene. Virker som om den ikke tenner skikkelig. Kan stå å "kinne" 3 x 5 sekunder før den faktisk starter. Dette har skjedd 2 ganger nå. Etter at den faktisk starter, virker alt som før. Etter å ha blitt varm er det heller ikke noe problem? Er det glødepluggene som synger på siste vers?
Rakessh Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Eller relè, best å måle de vil jeg anta. Sjekk om glødeplugga får strøm nå du setter på tenninga (mens du har glødelys i dash)
Guest Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 kan være glødeplugger eller relè. eller så kan det være indre lekkasje i en injektor, hvilket vil føre til for lavt railtrykk når du skal starte.. et bra verktsted skal lett kunne avgjøre hvilken av disse ila kun kort tid..
j0lle Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 Kan det være noe så enkelt som at dieselen jeg har på bilen er uggen? Handlet diesel på en stasjon sist der det er lite trafikk.
Guest Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 har ikke noe særlig tro på det.. da ville nok filtrene godt tette..
j0lle Posted April 27, 2010 Author Posted April 27, 2010 eller så kan det være indre lekkasje i en injektor, hvilket vil føre til for lavt railtrykk når du skal starte.. Kan du utdype dette noe? Verkstedet mener at noen av dysene kan være tette.. De skal prøve å rense dem først..
Guest Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 tette dyser? prøve å rense dem? dem bør slutte å lese på reklamen til diverse tulle produkter om dem mener det det høres ut som. Og å teste for indre lekkasje tar knappe ti minutter, og gir nesten alltid resultat. Det som skjer er at injektorer har en lei tendens til å begynne å lekke "inni" dysa/injektoren. Det vil si at istedetfor å lekke fysisk ut av injektoren, eller inn i motoren, så lekker den inni selve "ventilen" hvilket gjør at diesel fra trykksida siver ut til retursida på injektoren. Dette gjør at railtrykket (altså trykket du har tilgjengelig til å sprute diesel innn i motoren med) blir for lavt når du prøver å starte. Da får den også for lite diesel, og vil bli vrang å starte. dette er et helt vanlig problem, og det er som sagt en enkel sak å sjekke. trenger ikke å bruke tester eller noe sånn.
larserso Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 tette dyser? prøve å rense dem? dem bør slutte å lese på reklamen til diverse tulle produkter om dem mener det det høres ut som. . Hva mener du? Jeg hadde bilen min på verksted forrige uke der bilen stod med dyserens over natta, før de kjørte på mer rens dagen etter og kjørte den ordentlig varm. Bilen vart som ny etterpå! Soter omtrent null og går jevnt og fint, noe den ikke gjorde før. Jeg har selv prøvd med dyserens kjøpt på BilXtra før, og den funka ikke noe særlig. Men, den langt kraftigere rensen de brukte på verksted imponerte stort. Det er en 320d, M47N.
j0lle Posted April 28, 2010 Author Posted April 28, 2010 Jeg får nesten bare håpe på det beste, at en slik rens faktisk vil løse mitt problem!
j0lle Posted April 28, 2010 Author Posted April 28, 2010 Jaggu ble det bedre med en rens.. Den er fortsatt ikke helt 100%, men kjører fortsatt med rensegreier på tanken.. Får håpe etter et par tanker at den er tilbake i god stand... Takker for hjelpen !
Guest Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 imponert.. dette er ikke mine erfaringer om hva som er vanlig. ville allikevel tatt en "drammetest" jeg.. (test for indre lekkasje)
larserso Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Hva slags rens brukte du? Bare lurer siden det ikke virker som om du hadde begynt rensen 0940 og har testet bilen 2210. Jeg prøvde rens kjøpt på BilXtra som jeg helte rett på tanken og bilen ble bedre. Men, etter en rens på verksted, der bilen stod 14-15 timer med mye sterkere rens rett i dysene for så å få mer rens på tanken dagen etter og bli kjørt hardt vart den helt fin
j0lle Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Hadde bilen på verksted. De begynte med rens på tirsdag morgen. Fikk igjen bilen på Onsdag, etter at de hadde kjørt noen få rense gjennomganger. Fikk med en flaske jeg skal fylle 30ml på hver 60L tank. (husker ikke helt hva den heter, men skal finne det ut....) Skal kjøre denne prosessen 2 - 3 ganger. Hvis det blir like kaldt i vinter som det var sist, skal jeg kjøre på med middelet igjen grunnet mye parafin i dieselen.
Recommended Posts