sputnick Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Hei! Har nettopp byttet fra m50b20 til m52b20 fra 5 serie! Motoren starter men stopper med en gang ingen respons på gasspedalen Noen ideer hva det kan være? MVH Christian Grav
nuppe Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Nope... Sånne innlegg kan du spare deg for! Les rettnings linjene våre. Du har byttet hjerne osv regner jeg med? Det er min bil, så jeg prøvde å få tråden litt opp på forumet Bruker det gamle ledningsnettet, så pluggen til hjernen passer ikke den nye. Hvis føleren til svinghjulet ikke funker, starter bilen i det hele tatt da? Er det evt. mulig å reparere det?
nuppe Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Kan vere noe med startsperre.. Er en 91 modell, og etter som jeg har forstått det er det bare startsperre på 94 modellene og videre...? Usikker på dette. Men det høres veldig ut som startsperre, ja.
Dirty Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 triggeren på svinghjulet på fungere. og en m52 har startsperre
sputnick Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Som jeg husker så ligger startsperra i hjernen til bilen? Og i ews og tenningslåsen alle følerne på m52 er byttet om til m50 følerne og det er det vanlige ledningsnettet som sto i bilen som brukes. Om det er startsperre i selveste motoren så lurer jeg på hvor den er og hva som må til for og fjerne den??
Fekzen Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Det är en EWS styrbox som sitter bakom handskfacket, den är kopplad till motorstyrboxen där det sitter en immobilizer kod i. Sedan är det en liten dosa som sköter kommunikationen till ringantennen som sitter vid tändningslåset. Då man sätter i rätt nyckel får antennen signalen från nyckeln och skickar till EWS boxen, som jämför med koden som ligger i motorstyrenheten. Om inte koden stämmer, så startar bilen till och sen stoppar, precis som du skriver. Men har du alla EWS delarna från M52an? Då borde du kunna få igång det. Mvh//A.Fekzen
sputnick Posted April 21, 2010 Author Posted April 21, 2010 Det är en EWS styrbox som sitter bakom handskfacket, den är kopplad till motorstyrboxen där det sitter en immobilizer kod i. Sedan är det en liten dosa som sköter kommunikationen till ringantennen som sitter vid tändningslåset. Då man sätter i rätt nyckel får antennen signalen från nyckeln och skickar till EWS boxen, som jämför med koden som ligger i motorstyrenheten.Om inte koden stämmer, så startar bilen till och sen stoppar, precis som du skriver. Men har du alla EWS delarna från M52an? Då borde du kunna få igång det. Mvh//A.Fekzen bruker følerne og hjernen og elnettet fra en m50 motor så er ingen startsperre på denn her
olavesen Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 dålig kontakt et sted kansje ?. jeg hadde problemer med kontakten der alle ledningene til coilene samles å går inn på el nette. min startet å gikk litt så stoppet den helt plutselig .. gå over alle kontakter . er det sikkert at alt skal funker når du bruker et annet system enn motoren er org med?
Recommended Posts