Gå til innhold

HJELP byttet motor i e36 motor starter men stopper ijenn


sputnick
 Share

Anbefalte innlegg

Nope...

Sånne innlegg kan du spare deg for! Les rettnings linjene våre.

Du har byttet hjerne osv regner jeg med?

Det er min bil, så jeg prøvde å få tråden litt opp på forumet :)

Bruker det gamle ledningsnettet, så pluggen til hjernen passer ikke den nye.

Hvis føleren til svinghjulet ikke funker, starter bilen i det hele tatt da?

Er det evt. mulig å reparere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg husker så ligger startsperra i hjernen til bilen?

Og i ews og tenningslåsen

alle følerne på m52 er byttet om til m50 følerne og det er det vanlige ledningsnettet som sto i bilen som brukes.

Om det er startsperre i selveste motoren så lurer jeg på hvor den er og hva som må til for og fjerne den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är en EWS styrbox som sitter bakom handskfacket, den är kopplad till motorstyrboxen där det sitter en immobilizer kod i. Sedan är det en liten dosa som sköter kommunikationen till ringantennen som sitter vid tändningslåset. Då man sätter i rätt nyckel får antennen signalen från nyckeln och skickar till EWS boxen, som jämför med koden som ligger i motorstyrenheten.

Om inte koden stämmer, så startar bilen till och sen stoppar, precis som du skriver.

Men har du alla EWS delarna från M52an? Då borde du kunna få igång det.

Mvh//A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är en EWS styrbox som sitter bakom handskfacket, den är kopplad till motorstyrboxen där det sitter en immobilizer kod i. Sedan är det en liten dosa som sköter kommunikationen till ringantennen som sitter vid tändningslåset. Då man sätter i rätt nyckel får antennen signalen från nyckeln och skickar till EWS boxen, som jämför med koden som ligger i motorstyrenheten.

Om inte koden stämmer, så startar bilen till och sen stoppar, precis som du skriver.

Men har du alla EWS delarna från M52an? Då borde du kunna få igång det.

Mvh//A.Fekzen

bruker følerne og hjernen og elnettet fra en m50 motor

så er ingen startsperre på denn her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dålig kontakt et sted kansje ?. jeg hadde problemer med kontakten der alle ledningene til coilene samles å går inn på el nette. min startet å gikk litt så stoppet den helt plutselig :P.. gå over alle kontakter ;) . er det sikkert at alt skal funker når du bruker et annet system enn motoren er org med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...