KingOfBMW Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Hei, Jeg vurdere å kjøpe en BMW 3-serie 320 diesel 1999 , men bil har byttet dieselpumpe, clutch, støtdempere, stabstag, glødestifter, hjullager, foringer innen 2 år og bilen har kjørt i 17900 km og ( effekt 136 hk ). 1. Hvor mye tåler en diesel bil før vi må bytte diverse delene som er nevnt her? 2. Hvordan er 3-serie BMW for -99 model ? Er det mye feil? 3. Hvordan kan vi ser om bilen er importert fra utland? 4. Er det noen negativt med diesel motor? Ønsker all info med takk!
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Hei igjen, Er det ingen som har formening om disse spørsmålet?
Bjorni92 Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Om den er importert er jo bare å se om det er automatiske kjørelys. Noe det ikke er i Tyskland iallefall.
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Den har midtkonsoll og original tlf holder, er det standard utstyr fra importert biler?
Bjorni92 Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Vet ikke. Pleier å være mer utstyr på tyske utgaver. Må jo bare høre med selgeren av bilen.
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Er litt i tvil når de må bytte mye slitte deler på en diesel bil så tidlig.
Bjorni92 Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Har den bare gått 18.000 km også er det 99 modell?????
DannyRS Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Sikker på at det ikke er 179 000 km den har gått da.. Hvis bilen er registrert i Norge kan du for eks taste inn skiltnr på sidene til mekonomen, der finner du endel info, bl.a. også om den er importert eller ei..
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 hhihiii,,,skriver feil, den har gått 179000 km -99 model.
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Hei igjen, Har dere noen mistenker på hvorfor bilen er byttet forskjellige deler så tidlig? Har hørt at diesel biler tåler mye.
BMW 2002 Fredrik Posted April 20, 2010 Posted April 20, 2010 Ser ingen problemer vedrørende bytte av slitedeler på en bil som er gått snart 180 000 km. Dempere, stabstag, hjullager, foringer, clutch og glødeplugger er alle deler som ansees som vanlige slitedeler og må selvfølgelig skiftes. Dette viser jo bare at bilen er godt ivaretatt! At dette er byttet i løpet av de siste to årene er heller ikke unormalt! Om bilen er import er ikke så farlig da bilen er så gammel at du uansett ikke har noe å hente hos BMW om det skulle skje noe, men dette er jo selvfølgelig noe du kan spørre bileier om. Finner det også ut ved å se i vognkortet... Denne motoren er kjent for noen svakheter; Dieselpumpen som allerede er byttet og LMM. Derfor er dieselpumpen noe du ikke trenger å bekymre deg for med det første, men heller veivhusventilasjonsfilteret som er kjent for å gå tett. Ut over dette er motoren kjent for å gå særdeles mange km og er rimelig i forbruk. Det som må undersøkes nærmere er gjerne servicehistorikk og evnt. neste service/oljeskift. Det som kanskje burde undersøkes mest er vel rustproblematikken under dører, skjermer og panser. Dette er deler som kan være byttet tidligere på rustgaranti hos BMW og derfor ikke være tilfelle på ditt eksemplar.
KingOfBMW Posted April 20, 2010 Author Posted April 20, 2010 Takk for info. Kom gjerne med flere argumenter med denne type modellen. Er det anbefalt å kjøpe denne bilen?
Otis Posted April 21, 2010 Posted April 21, 2010 Skal du ha en bil med rimelig god dynamikk og billig i drift. Så kjøp. Har du diesel angst, så lar du vær. Bilen er bra den! (Vet ikke akkurat med den bilen som TS lurer på, men sånn generelt sett)
KingOfBMW Posted April 21, 2010 Author Posted April 21, 2010 Jeg har ikke hatt diesel bil før, usikker på om det er stor forskjell på bensin og diesel når det gjelder reparasjoner, dyre deler osv...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now