Gå til innhold

BMW 3-serie 320 d 1999, vurdert kjøp!


KingOfBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurdere å kjøpe en BMW 3-serie 320 diesel 1999 , men bil har byttet dieselpumpe, clutch, støtdempere, stabstag, glødestifter, hjullager, foringer innen 2 år og bilen har kjørt i 17900 km og ( effekt 136 hk ).

1. Hvor mye tåler en diesel bil før vi må bytte diverse delene som er nevnt her?

2. Hvordan er 3-serie BMW for -99 model ? Er det mye feil?

3. Hvordan kan vi ser om bilen er importert fra utland?

4. Er det noen negativt med diesel motor?

Ønsker all info med takk!

[-o<[-o<[-o<[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er 179 000 km den har gått da.. :wink:

Hvis bilen er registrert i Norge kan du for eks taste inn skiltnr på sidene til mekonomen, der finner du endel info, bl.a. også om den er importert eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer vedrørende bytte av slitedeler på en bil som er gått snart 180 000 km.

Dempere, stabstag, hjullager, foringer, clutch og glødeplugger er alle deler som ansees som vanlige slitedeler og må selvfølgelig skiftes. Dette viser jo bare at bilen er godt ivaretatt!

At dette er byttet i løpet av de siste to årene er heller ikke unormalt!

Om bilen er import er ikke så farlig da bilen er så gammel at du uansett ikke har noe å hente hos BMW om det skulle skje noe, men dette er jo selvfølgelig noe du kan spørre bileier om. Finner det også ut ved å se i vognkortet...

Denne motoren er kjent for noen svakheter; Dieselpumpen som allerede er byttet og LMM. Derfor er dieselpumpen noe du ikke trenger å bekymre deg for med det første, men heller veivhusventilasjonsfilteret som er kjent for å gå tett.

Ut over dette er motoren kjent for å gå særdeles mange km og er rimelig i forbruk.

Det som må undersøkes nærmere er gjerne servicehistorikk og evnt. neste service/oljeskift.

Det som kanskje burde undersøkes mest er vel rustproblematikken under dører, skjermer og panser. Dette er deler som kan være byttet tidligere på rustgaranti hos BMW og derfor ikke være tilfelle på ditt eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en bil med rimelig god dynamikk og billig i drift. Så kjøp.

Har du diesel angst, så lar du vær. Bilen er bra den!

(Vet ikke akkurat med den bilen som TS lurer på, men sånn generelt sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...