Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen ideer om hvorfor bakdekkene mine slites no helt sinnsykt?

Går det an å montere alufelger på feil? :P Slik at de får feil spissing etc?

Har kjørt på dekka i litt over en uke og de er allerede på stria! Var slitt da jeg satte de på, men ikke så mye at de skulle vært på stria etter en uke... Og nei, jeg har ikke burna eller sladda på asfalt med de :)

Skrevet

Senking fører ofte til at dekkene slites skjevt, mest på innsiden. Særlig på E30 og litt på E36 er dette problem, som jeg vet om. Jo mere senk, jo mer forandrer vinkelen(camber) seg. Dette er mest synlig bak på disse bilene. Kan kjøpe justerbart stag til disse bilene, så vinkelen(camber) kan rettes. men denne jobben bør utføres på verksted med skikkelig utstyr. Uansett, som forrige innlegg sier, trenger du en 4-hjulssjekk :wink:

Skrevet

Casen er vel kanskje det at jeg ikke har senk ennå... :s Men dere tror ikke det at det kan ha skjedd noe ved montering av felga?

Skrevet

Det er ikke mye som kan gå galt med monteringen. Eneste er at felgen kanskje ikke kommer helt på plass, f.eks det ligger møkk etc. mellom felg og nav. Men da ville felgen ristet/kastet voldsomt!

Skrevet

Eneste merkbare ristinga jeg merker er i rattet.. Det er vel framhjulene som ikke er balansert?

Dekkene slites helt likt. Helt i ytterkant av dekket. Innerst slites de nesten ingenting.

Er ganske sikker på det, men skal sjekke igjen i morra...

Skrevet

Ytterkant ja. Er ikke jevnt i det hele tatt.. Men likt på begge dekkene.. Tipper jeg leverer bilen i morgen og får balansert felga i samma slengen og..

Skrevet

ja, da har du jo meget med positiv camber, og hjula står sånn her \---/ Hvis du senker den og har den på 4 hjulskontroll vil de stå mere sånn /----\ Det er sånn det skal værra ;P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...