Gå til innhold

Trekke kabler - tips?


Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt å montere basskasse osv bak i bilen(e36 coupe), noen som har tips til hvor jeg burde legge kablene? Begynte å løsne litt på hanskerommet, men fikk den ikke løs, virka som det satt fast et sted i toppen. Men det er vel bare best å legge de under lista?

Kanskje litt dumt spørsmål, men sikkert noen her som har noen gode tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trukket kabel før i e36, men somregel er det altids noen andre ledninger oppi der som du kan stripse deg fast til. Resten av veien er det bare å slenge de under listene, og lure de ut under baksete el.

Er det stereo kabler du skal legge der? Isåfall så må du skjekke om høyre side på bilen din er signal kabler, eller om de går på venstre, som i e34. Hvis ikke risikerer du å få dynamo støy på anlegget.

Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det under handskerommet :)

Fjern høyere del av handskerommet hvor signal kabelen skal gå....Strømmen tar du via torpedoveggen under batteriet... Hold signal og strømkabel adskilt,så du bør legge strømmen i den ene kanten av døra,og signalet i den andre....Jeg har strømmen i Førerdøren med listene der,og signalkabelen ligger på høyere side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg nå i alle fall signalkablene på førersiden ikke på høyre. Der legger du strømkabelen. Har du batteriet bak ligger den originale strømkabelen også på høyre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert. Men synes den under batteriet er helt kurant. Stapp kabelen gjennom fra innsiden. Da kjenner du bare under batterikassen når den er gjennom. Du kommer til mellom motor og batteri. Gjort på to sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hull til ja,men det er forbaska trangt.....Jeg selv har strømmen igjennom der....Men ikke sats på det,fordi jeg tenkte ikke over det når jeg installerte anlegg at det var et stort hull bak batteriboxen i det området der... Men det ligger et ned ved oljepinnen osv,men anbefales ikke hvis du skal ha strømkabelen 50 kvadrat ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...