bmwe30is Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 heisann. skal begyne med et lite prosjekt nå. har en 1990 mod e30 316i. 2dørs, så og si rustfri. jeg kjøpte bilen for 2-3 år siden av en eldre mann. fikk lappen i januar, så bilen har stått stille 2-3 år har gjort litt småting med den siden jeg fikk den. 40/40 senkesett (75-50 bestillt) 17" tsw felger m-tech 2 frontleppe m-tech 1 skjørt m3 look bakfanger gummi hekkspoiler sota baklyktene + en del småting bilen har gått 227.000 sirka. motoren er ganske dårlig tror jeg, tikker Veldig avogtil så fannt jeg da en e36 318is delebil. skal vel gå bra å sette den motoren inn i e30en, må bare få tak i noen e30 is motorfester, e30 bunnpanne og sil + bygge om kontakta til sikringsboksen noe mer enn det som må gjøres? trenger sikkert litt hjelp i løpet av prosjektet, så håper det er noen gode svar å få her tips om hva jeg kan gjøre med IS motoren før jeg setter den inn mottaes med takk ellers om det er noe jeg burde gjøre med bilen, si i fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 Meget pen bil Du har gjort det meste riktig for å si det sånn Må følge med på ombygging til is da jeg har lyst å gjøre det samme Eneste minuset jeg ser er de røde tromlene bak Og decalen i bakruten Men mtech 2 er ALDRI feil, og den så rimelig bra ut i lakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 21, 2010 Forfatter Share Skrevet April 21, 2010 takk for det hehe, tenkte meg at jeg kom til å få komentarer på de røde trommlene og klistermerket i bakruta er rimelig bra i lakken ja. har lakkert en framskjerm og paneret på nytt. pga noe steinsprut og litt rust. er bare å følge med ja håper det blir bra. noen som vet noe om hvor mye arbeid det er å montere turbo på denne motoren? har hørt det skal være en grei motor å bygge på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 23, 2010 Forfatter Share Skrevet April 23, 2010 henter e36en i morgen tenker jeg da blir det demontering av den, vasking osv av motor og resten av det jeg skal bruke. noen som vil kjøpe en strøken 540 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer-fan Skrevet April 23, 2010 Share Skrevet April 23, 2010 kjempe flott arbeid, kjempe flott bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 23, 2010 Forfatter Share Skrevet April 23, 2010 takk skitt, klokka tok kvelden i dag noen som har en komplett bakstilling med mellomaksling til 318is, eller 325 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 25, 2010 Forfatter Share Skrevet April 25, 2010 var å henta delebilen i dag. kan se om jeg kan ta noen bilder i morgen noen som vet om bakstillingen fra e36 vil passe på e30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 25, 2010 Forfatter Share Skrevet April 25, 2010 delebilen. er orginalt en 316i, men er ombygget til 318is. vis noen trenger deler fra den så er det bare å si i fra trenger en liten overhaling den motoren der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 har gjort en del siden sist nå tatt ut motoren, og begynt demontering av den. må ta en liten overhaling på motoren, får se etter hvert hvor mye jeg skifter.. lurer rett og slett på om jeg skal gå så langt som å ta ut stemplene og skifte ringene og lagrene.. tenkte å kjøpe nye kammer, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få de på igjen riktig.. noen tips om det? vil prøve å trimme den litt, men vil ikke begyne med turbo. noen tips til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Hei. for trimming av m42 må du bruke www.m42club.com masse info der. Har veiv fra m47 diesel sammen med stempler på 86mm da havner du på 2,04 liter sammen med en warchip til 350usd og litt større dyser så har du det. kan sikkert klare 160 hk. se også http://www.metricmechanic.com/ di har masse. Har veiv hvist du er intresert må moddes litt. har slag lengde på 88mm mens den orginale har 81mm Har selv kjøpt war chip fra http://millerperformancecars.com/ skal teste den på et turbo proskjekt jeg styrer med selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Hvist du skal stille inn kamen evt ved bytte må du ha låse sett. der du låser svinghjule og kammende i riktig posisjon. Sette kjøpte jeg selv på ebay til noen hundre lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Fin E30 du har der, kjekk førstebil fikk du kjørt is motoren før du demonterte? isåfall kjentes den frisk ut? Om den gjorde det ville eg heller kansje lagt noen kr i skikkelig understell/styring i stede for å trimme. En helt gratis ting du kan gjøre er jo å matchporte innsug og eksos mot toppen, det pleier å være ganske mye støpefeil og "kanter" rundt om kring som stopper det som vil inn og ut kor mye ligger 540 i pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Hei. for trimming av m42 må du bruke http://www.m42club.com masse info der.Har veiv fra m47 diesel sammen med stempler på 86mm da havner du på 2,04 liter sammen med en warchip til 350usd og litt større dyser så har du det. kan sikkert klare 160 hk. se også http://www.metricmechanic.com/ di har masse. Har veiv hvist du er intresert må moddes litt. har slag lengde på 88mm mens den orginale har 81mm Har selv kjøpt war chip fra http://millerperformancecars.com/ skal teste den på et turbo proskjekt jeg styrer med selv. hørtes ikke dummt ut det med den veiva. hva og hvor mye er det som må moddes? hvilke stempler og råder bør man bruke på den? hva slags pris snakker vi her da? altså, den chippen, kan jeg bruke den på motoren uten turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Fin E30 du har der, kjekk førstebil fikk du kjørt is motoren før du demonterte? isåfall kjentes den frisk ut? Om den gjorde det ville eg heller kansje lagt noen kr i skikkelig understell/styring i stede for å trimme. En helt gratis ting du kan gjøre er jo å matchporte innsug og eksos mot toppen, det pleier å være ganske mye støpefeil og "kanter" rundt om kring som stopper det som vil inn og ut kor mye ligger 540 i pris? fikk ikke kjørt den noe.. så vet ikke hvordan den er. hmm, ja får se om jeg gjør det med toppen. ` hvor mye vil det koste sirka å sende toppen inn til porting? 540en vet jeg ikke helt hvor ligger i pris. så en som lå uten for salg nå til 120.000. det var en 88 modell som va ombygget. min også er det. selvsakt godkjennt. har også senkesett og felger i vognkortet. bilen er rimelig strøken og fin. veldig lite rust. mye nytt av bremser, foringer og oppheng osv. vil prøve meg på 80-90k tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 war chippen kan du selv forandre alt du vill, henter ned standar motor styrings programmet for den aktuelle bilen deretter kan du forandre det som du vill, folk legger også ut ferdiglagte opsett som du bare kan hente ned, kan ha 4 forskjellige oppsett inne på chippen på en gang. Veiven må pusses ned en halv millimeter på tappen så det fremre reimhjulet sitter på. det kan en standar motorshappe gjøre. les det som står på http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf der står det flere varianter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå