ThorU Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 Litt om meg Jeg er en gutt som nettop har fyllt 18 år, fått lappen og skaffet seg bil. Jeg kan egentlig veldig lite om bil og motor generelt, men er over gjennomsnittet "handy" og lærer fort. Denne bilen er altså et lite prosjekt for å lære meg å skru. Litt om bilen Bilen er en -96 mod, BMW 320i E36 som er gått 300 000 km. Grunnen til at jeg valgte denne bilen var fordi jeg ville ha en fin bil som det var lett og skaffe deler og hjelp til å skru på. Jeg hentet den i går og har siden da prøvd å vaske den og finne ut hva som må gjøres. Til nå har jeg kommet over dette: - Varsellampen for bremseklosser lyser (Tenkte å bytte alle klosser når jeg først er igang, ettersom selger sa dette måtte gjøres snart) - Skal skifte olje og olje-filter - Lyspæren i venstre bremselys må byttes - Bilen lager noen veldige knirkelyder fra hjulene bak når jeg kjører over fartsdumper ol. Den ligger også veldig lavt bak. Lurer på om det kan være fjærene som må byttes? Eller har noen andre en teori? - Det er flere hull i girstang-mansjetten - Bilen trenger sårt en ordentlig rengjøring ute og inne! - Det mangler noe "stoff" på takluken. Tror dette ligger mellom stoffet i taket og selve taket. (Takluken åpner seg bare ca 2/5, er dette normalt?) Her er noen kjappe bilder tatt av bilen i dag: Den BMW 320i teksten bak skal fjernes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 22, 2010 Share Skrevet April 22, 2010 Ser ut som et veldig bra utgangspunkt! Som sagt er jo m-plast et must mener jeg på e36 generelt, kan gi deg noen råd som følgende : - Fjern hengerfeste! - Få på m-plast rundt hele - m speil - Noen litt sprekere felger ( GS gold felger gjør seg på denne fargen ) - gt- splittere på frontfanger - rød/hvite baklamper - Hvite blinkers foran Sikkert mere, men greit og begynne litt smått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 22, 2010 Forfatter Share Skrevet April 22, 2010 Kommer nok til å style den litt senere, men skal først skifte ut alle slitedeler og kjøpe anlegg. Har ikke all verdens med penger å bruke på bilen for øyeblikket, så tar en ting av gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Da har jeg plukket av de biltema bokstavene/tallene bak. Ble sittende igjen en del lim og liknende. Prøvde å skrape det forsiktig av med neglene, men det tok en evighet, så ga opp. Noen som vet en raskere måte å fjerne limet? Tåkelysene funker heller ikke. Trykker inn bryteren for å skru dem på, men ingenting skjer. Det lyser heller ikke opp noe i dashbordet når jeg trykker den inn. Kan der være en sikring som er gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Sitrusspray fungerer veldig bra på limrester. Bra at du fjerner de merkene med en gang, det er lite stil å ha slikt på bakluka Pen bil ellers, men skiltene dro ned inntrykket litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Hvor får man kjøpt slik sitrusspray? Planen var å skaffe skilter av den nye typen. Har bare ikke kommet så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 pen bil med masse potensiale Sitrusrens får du kjøpt på de fleste verktøyforhanldere og bilrekvisita butikker. Biltema har også, men de kaller det "label off" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Fin bil du har, og velkommen til bimmers!! Er ikke personlig fan av uorginale merker bakpå, meen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 ey, ny bimmer i byen gratis og velkommen.. blir vel en grei bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Takk takk Bor du her du og? Kan ikke si jeg har sett deg, men nå finnes det jo tusen e36 her for tiden, så har egentlig sluttet å se etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 Da har jeg vært en tur innom den lokale bildeler-pusheren og fått noen nye pærer, så nå funker alle lys på bilen. Hadde tenkt å se om dem hadde sitrusspray, men glemte det rett og slett. Hørte også på pris på bremseklosser.. Dem skulle ha 2000,- for fire bremseklosser og fire sensorer. Så tror nok heller jeg bestiller på nettet. Hvilken nettbutikk er best og rimeligst på deler til BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 anbefaler enten Koed.no eller gsbildeler.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 Da har jeg vært en tur innom den lokale bildeler-pusheren og fått noen nye pærer, så nå funker alle lys på bilen. Hadde tenkt å se om dem hadde sitrusspray, men glemte det rett og slett.Hørte også på pris på bremseklosser.. Dem skulle ha 2000,- for fire bremseklosser og fire sensorer. Så tror nok heller jeg bestiller på nettet. Hvilken nettbutikk er best og rimeligst på deler til BMW? gsbildeler.no har jo gode tilbud på komplette sett med slitedeler til bremser foran og bak, samt filter og plugger nå. Verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 27, 2010 Forfatter Share Skrevet April 27, 2010 De bremsesettene jeg fant på tilbud var langt over min prisklasse, men jeg puttet inn reg-nr på bilen og satte sammen en handlekurv. Ser den grei ut? Noe jeg har glemt? Jeg vet det står 4-syl på den ene, men regner med det bare er en feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 trenger du noe deler sitter vel vi (meg, dirtydicky, gisse, og inthe) på det meste av deler:) kan ikke si jeg har sett deg rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå