Gå til innhold

ThorU sin 320i E36 (Krasjet, se bilder side 2)

ThorU
 Share

Anbefalte innlegg

Litt om meg

Jeg er en gutt som nettop har fyllt 18 år, fått lappen og skaffet seg bil. Jeg kan egentlig veldig lite om bil og motor generelt, men er over gjennomsnittet "handy" og lærer fort. Denne bilen er altså et lite prosjekt for å lære meg å skru.

Litt om bilen

Bilen er en -96 mod, BMW 320i E36 som er gått 300 000 km. Grunnen til at jeg valgte denne bilen var fordi jeg ville ha en fin bil som det var lett og skaffe deler og hjelp til å skru på. Jeg hentet den i går og har siden da prøvd å vaske den og finne ut hva som må gjøres. Til nå har jeg kommet over dette:

- Varsellampen for bremseklosser lyser (Tenkte å bytte alle klosser når jeg først er igang, ettersom selger sa dette måtte gjøres snart)

- Skal skifte olje og olje-filter

- Lyspæren i venstre bremselys må byttes

- Bilen lager noen veldige knirkelyder fra hjulene bak når jeg kjører over fartsdumper ol. Den ligger også veldig lavt bak. Lurer på om det kan være fjærene som må byttes? Eller har noen andre en teori?

- Det er flere hull i girstang-mansjetten

- Bilen trenger sårt en ordentlig rengjøring ute og inne!

- Det mangler noe "stoff" på takluken. Tror dette ligger mellom stoffet i taket og selve taket. (Takluken åpner seg bare ca 2/5, er dette normalt?)

Her er noen kjappe bilder tatt av bilen i dag:

Den BMW 320i teksten bak skal fjernes!

rql8sxm1orb21lkz943o.jpg

npx52rpv5lhqg8thg80t.jpg

a3sf2l01z6fkxifaorqn.jpg

5ejof5qusir5brc7odf9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et veldig bra utgangspunkt! Som sagt er jo m-plast et must mener jeg på e36 generelt, kan gi deg noen råd som følgende :

- Fjern hengerfeste!

- Få på m-plast rundt hele

- m speil

- Noen litt sprekere felger ( GS gold felger gjør seg på denne fargen ;) )

- gt- splittere på frontfanger

- rød/hvite baklamper

- Hvite blinkers foran

Sikkert mere, men greit og begynne litt smått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg plukket av de biltema bokstavene/tallene bak. Ble sittende igjen en del lim og liknende. Prøvde å skrape det forsiktig av med neglene, men det tok en evighet, så ga opp. Noen som vet en raskere måte å fjerne limet?

Tåkelysene funker heller ikke. Trykker inn bryteren for å skru dem på, men ingenting skjer. Det lyser heller ikke opp noe i dashbordet når jeg trykker den inn. Kan der være en sikring som er gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur innom den lokale bildeler-pusheren og fått noen nye pærer, så nå funker alle lys på bilen. Hadde tenkt å se om dem hadde sitrusspray, men glemte det rett og slett.

Hørte også på pris på bremseklosser.. Dem skulle ha 2000,- for fire bremseklosser og fire sensorer. Så tror nok heller jeg bestiller på nettet. Hvilken nettbutikk er best og rimeligst på deler til BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur innom den lokale bildeler-pusheren og fått noen nye pærer, så nå funker alle lys på bilen. Hadde tenkt å se om dem hadde sitrusspray, men glemte det rett og slett.

Hørte også på pris på bremseklosser.. Dem skulle ha 2000,- for fire bremseklosser og fire sensorer. Så tror nok heller jeg bestiller på nettet. Hvilken nettbutikk er best og rimeligst på deler til BMW?

gsbildeler.no har jo gode tilbud på komplette sett med slitedeler til bremser foran og bak, samt filter og plugger nå. Verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bremsesettene jeg fant på tilbud var langt over min prisklasse, men jeg puttet inn reg-nr på bilen og satte sammen en handlekurv. Ser den grei ut? Noe jeg har glemt?

3i30bwkhid9n1357u7dx.jpg

Jeg vet det står 4-syl på den ene, men regner med det bare er en feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...