Gå til innhold

Turbokonvertere M50 med automatgir.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å prøve å få litt mer krefter i min e34 520ia.

Har nylig overhalt toppen, skiftet toppakning og satt i arp bolter.

Satser på 0,4 - 0,5bar laddetrykk ettersom det ikke er gjordt noe mer med motoren.

Alt jeg trenger til turbokonverteringen er kjøpt, og er klar til å begynne monteringen.

MEN TIL DET STORE SPØRSMÅLET;

Hvordan blir dette med automat-kasse? noen som har prøvd noe lignende?

Har litt lyst å beholde bilen med automat, men samtidig vil jeg ha litt mer krefter.

Håper på svar, og kreative innspill :D

Skrevet

Det kan holde lenge dersom du bruker hue.

La bilen komme litt igang før du gir flat pedal og slippe litt opp hver gang den skal gire over til neste gir.

Skjønner du hva jeg mener nå, så kan du få dette til og holde lenge.

Skjønner du IKKE hva jeg mener, eller mener du ikke kan klare eller vil kjøre slik, fordi turbo poenget er og rase avgårde med heftig aks fra null og opp, så kan jeg love deg at det ikke holder lenge.

Dette er infoen jeg fikk av en annerkjent motor bygger for en del år siden da jeg vurderte turbo konvertering på kebabtralla jeg hadde den gangen. (e36 325)

Sånn er det bare.

Skrevet

Ja, fårstår hva du mener. Nei, poenget er ikke å rase avgårde, men bare få litt mer kraft og dreiemoment. Har satt sammen et oppsett der jeg håper på å få litt mer kraft i mellom-registeret.

Grunnen til at jeg spørte er at jeg mener å ha hørt en gang at man burde øke oljetrykket på kassa hvis man skulle ha mer effekt i motor!?

Men jeg for vell bare lage meg ein prosjekt- tråd å sette igang. Holder ikkje automat- kassa så får jeg vel heller ta jobben med å skifte kasse...

Takk for svar :D

Skrevet

Men jeg for vell bare lage meg ein prosjekt- tråd å sette igang. Holder ikkje automat- kassa så får jeg vel heller ta jobben med å skifte kasse...

Takk for svar :D

Det var min holdning også. :D

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...