sufii Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Jeg kjørte hjem fra Skien for et par dager siden, og da jeg endelig nærmet med Oslo ble jeg og en kompis av meg stoppet av politiet. Vi hadde tydeligvis kappkjørt og flere billister hadde ringt inn og sendt klage på oss. Politi mannen tok seg flere runder rundt bilen og mente at CCFL ringene, M3 frontfangeren og eksospottene ikke var orginale og at jeg ikke hadde lov til å ha det montert. Han klagde også på at jeg manglet dørpanel innvendig på fører døra. Han inviterte meg på full kjøretøy kontroll hos biltilsynet. yeey! Nå må jeg inn på et slikt kontroll innen 11. mai, noen ideer til hva jeg burde passe på og hva jeg kan gjøre med problemene jeg har før jeg besøker biltilsynet? Vil helst ikke bli avskiltet og bruke massevis av penger på orginal deler.
Julianv Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Eneste jeg kan si med sikkerhet er at vis eksospottene er uorginale og bråker, så ville jeg montert orginale før kontrollen Lyktene og plasten tror jeg da ikke skal være ulovlig? Ellers ting som senk og store felger er fyfy ifølge BT..
-Anders- Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Av de tingene du nevner er ingen av dem grunn god nok til å bli avskiltet eller få mangellapp på slik som du har fått.. CCFL er lovlig erstatter for parklys. M3 frontfanger er en originaldel, og dørsidene inni bilen er bare tull å pirke på. Så sant det ikke er noe mere feil enn de der, har du ikke mye å frykte på BT. Men, iom folk har ringt, så kan dere ikke ha liggi i fartsgrensa uten å ha kjørt forbi!
sufii Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Selvfølgelig har vi ikke ligget i fartsgrensa, men mistet ikke lappen. Bare det at bilen ikke er godkjent stylet. Så nå er bare problemet bilen, ikke hvordan jeg kjørte. Er det ikke lov med større eksospotter? Er ettermonterte, men ikke noe effekt annlegg eller noe lignende. Felgene er 16", vet ikke om jeg har lov til å ha disse på heller.
winchester Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Trenger ikke godkjenne styling, dette er for meg absurd. Men er vel sikkert litt andre regler i hovedstaden enn utpå landet, hehe..
CrZyWiz Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Er ikke lov med større potter med mindre de er tuv godkjent nei. og visst CCFL ringene har snev av blått i seg er de også ulovlige.
AlXz Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Potta er lov om den er innenfor støygrensen. Men bytter du til org så slipper dem å måle og bli grinete Dem liker å holde bilen godt på turtall under målinga.., og ikke er den ordentlig varm etter å ha vært gjennom div tekniske ting på bukken 1 times tid..
beemerworld Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 fikk godkjent gamle e34 min med torshov 4" potte jeg... bare pass på at det ikke er over 92db v 3000rpm så skal det nok gå bra,,, ble en smmule sinna han bt fyren her opp da ba ham for helvete ikke lene seg inntil min nylakkerte og møkkete bil... og enda surere ble ha da ha fikk den opp på bukken og så at jeg hadde skifta ut hele understellet i original m tech.. bilen rulla ut fra hallen med 0 feil den... 1-0 til mann i gata.. syns det er rart ikke han har stoppa meg med x5 min på 22" rsx ...
Kristian H. Foss Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Er ganske sikker på at angeleyes regnes som 4stk parklys. Kun lov med 2stk parklys. Hjulene er vel ok, så lenge de er innenfor rulleomkrets og inpress.
AlXz Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Ang parklys.., blått er ikke tillatt = 2er feil. Ingen parklys = 1er feil.
kenmyh Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Angeleyes er vel lov det? Er jo haugevis av BMWer som kommer originalt med dette?
CrZyWiz Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Nettopp, de kom med det orginalt. Og er ikke noe ettermontert jallaringer fra Kina Stor forskjell på det.
bcRichard Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Alt som er gamlere enn e60 og e90 kom ikke med angeleyes som originale parklys!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå