Gå til innhold

Stoppet av politiet IGJEN !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte hjem fra Skien for et par dager siden, og da jeg endelig nærmet med Oslo ble jeg og en kompis av meg stoppet av politiet. Vi hadde tydeligvis kappkjørt og flere billister hadde ringt inn og sendt klage på oss. :roll:

Politi mannen tok seg flere runder rundt bilen og mente at CCFL ringene, M3 frontfangeren og eksospottene ikke var orginale og at jeg ikke hadde lov til å ha det montert. Han klagde også på at jeg manglet dørpanel innvendig på fører døra. Han inviterte meg på full kjøretøy kontroll hos biltilsynet. :| yeey!

Nå må jeg inn på et slikt kontroll innen 11. mai, noen ideer til hva jeg burde passe på og hva jeg kan gjøre med problemene jeg har før jeg besøker biltilsynet? :) Vil helst ikke bli avskiltet og bruke massevis av penger på orginal deler. :(

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Eneste jeg kan si med sikkerhet er at vis eksospottene er uorginale og bråker, så ville jeg montert orginale før kontrollen ;) Lyktene og plasten tror jeg da ikke skal være ulovlig? Ellers ting som senk og store felger er fyfy ifølge BT.. :roll:

Skrevet

Av de tingene du nevner er ingen av dem grunn god nok til å bli avskiltet eller få mangellapp på slik som du har fått.. CCFL er lovlig erstatter for parklys. M3 frontfanger er en originaldel, og dørsidene inni bilen er bare tull å pirke på.

Så sant det ikke er noe mere feil enn de der, har du ikke mye å frykte på BT.

Men, iom folk har ringt, så kan dere ikke ha liggi i fartsgrensa uten å ha kjørt forbi!

Skrevet

Selvfølgelig har vi ikke ligget i fartsgrensa, men mistet ikke lappen. Bare det at bilen ikke er godkjent stylet. Så nå er bare problemet bilen, ikke hvordan jeg kjørte.

Er det ikke lov med større eksospotter? Er ettermonterte, men ikke noe effekt annlegg eller noe lignende. Felgene er 16", vet ikke om jeg har lov til å ha disse på heller.

Skrevet

Er ikke lov med større potter med mindre de er tuv godkjent nei.

og visst CCFL ringene har snev av blått i seg er de også ulovlige.

Skrevet

Potta er lov om den er innenfor støygrensen.

Men bytter du til org så slipper dem å måle og bli grinete :P

Dem liker å holde bilen godt på turtall under målinga.., og ikke er den ordentlig varm etter å ha vært gjennom div tekniske ting på bukken 1 times tid..

Skrevet

fikk godkjent gamle e34 min med torshov 4" potte jeg... bare pass på at det ikke er over 92db v 3000rpm så skal det nok gå bra,,, ble en smmule sinna han bt fyren her opp da ba ham for helvete ikke lene seg inntil min nylakkerte og møkkete bil... og enda surere ble ha da ha fikk den opp på bukken og så at jeg hadde skifta ut hele understellet i original m tech.. bilen rulla ut fra hallen med 0 feil den... 1-0 til mann i gata.. syns det er rart ikke han har stoppa meg med x5 min på 22" rsx ...

Skrevet

Nettopp, de kom med det orginalt. Og er ikke noe ettermontert jallaringer fra Kina :-) Stor forskjell på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...