///FredriK.S Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Hei. Det har seg slik at fatter'n har blitt fascinert av BMW's 8-serie. Han som ikke har noen mekaniker kunnskaper eller bilkunnskaper i det hele tatt, og ønsker selvfølgelig å prøve å kjøpe en bil som ikke har så mange feil, eller problemer. Har sett rundt på autopower.se, men finner ingen slike "bil guide" om 8-serien, der man finner typiske feil ved disse bilene. Noen som har noen kunnskaper eller erfaringer med disse bilene? Noen årsmodeller man burde holde seg unna osv? Setter stor pris på alle innspill - Fredrik Severinsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Av E31 karosseriet ville jeg vurdert 840 modellen ,da den teknisk har litt færre fallgruver å gå i ,bruker vel noe mindre drivstoff også hvis det skulle spille noen rolle også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 husk på edc dempere.. disse koster gode 10k for stykket. Så sørg for at dette er iorden og helst bytta siden den var ny. Forstillinga er i hovedsak lik som på e32/34, bakstillinga er dog noe særegent for e31. Sjekk det vanlige,slark i kuler og foringer. Vippelykter, sjekk at disse fungerer og uten dugg. ellers høre at den går pent. har vært byttet noe eml på disse (gasspjeld, elektronisk). Kjøling, det valige. det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Send en PM til gutta i denne tråden så får du garantert fornuftige svar på det meste av hva du lurer på ang. E31. huldra66, Trono og Egil s er hjelpsomme karer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Hei Til fatteren din er det bare en ting å si , det kan ikke kureres du bare må ha en til slutt og du angerer ikke men blir bare enda mere besatt Ligger flere gode på Finn for øyeblikket , selv ville jeg kikket nærmere på denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=18301767 Det er forsåvidt riktig att EDC dempere er dyre , men relativt få biler er levert med dette systemet kansje bare 20%. Ingen 850CSI har dette, det heter: 223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC) De fleste erstatter disse med vanlige fjører og dempere viss de ryker. Er nok en del myter om att disse bilene er svært kostbare og vedlikeholde , min erfaring er att det er lite feil på dem var ivertfall ingen av de 28 som var på treff i Sverige som hadde noen problemer mens vi var der. Men dette er en "Gammel bil" 15 til 20 år de fleste så noe må en regne med og litt må en basere seg på og gjøre selv. Det fine er att det er ett MEGET godt internationalt miljø rundt disse bilene og mange gode tips og beskrivelser på hvordan fikse problemer. 840 eller 850 ???? ville selv hatt V12 først og kansje V8 viss bilen skulle være bruksbil. Vi er også i ferd med og få igang ett godt Norsk miljø og har til nå 70 mann på en intern mailingliste der vi utveksler erfaringer, tips , deler OSV. Har også 83 Norske biler på lista. LØP og KJØP Her er ett par linker til guide , men en med bilerfaring er bra og ha med seg. http://www.carthrottle.com/used-car-buy ... -8-series/ http://www.bmwcarfans.com/post/Used-Car ... e-BMW-(E31)-8-Series.aspx + linker fra Sverige treffet til og friste Far din litt med he he. ( der vi stilte med 7 Norske biler ) http://per-larsson.se/foto.html http://s810.photobucket.com/albums/zz22 ... 40632f.pbw http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=2566.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Tusen takk for all informasjon, dette setter vi stor pris på Men en ting som vi syntes er litt dumt, og det er beinplassen i baksetene. Vi var på Valle Hovin nå sist helg, og der var det tre stk 850i'er, og det vi da så var at det ikke fantes beinplass til baksetene i det hele tatt. Er de virkelig så dårlig? Eller kan det være at setene er skyvd langt bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 hadde ei lita jente foran meg i en slike en, jeg er selv 183, jeg fikk knapt plass til leggene fra setet mitt til ryggen hennes, og jeg måtte vri/låse føttene under setet foran meg måtte bare teste om det var så dårlig som det så ut..hehe. og det var det.. forøvrig er baksetene i seg selv sinnsykt gode.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Ja, det ser sinnsykt gode ut! Men man må ha beinplass også, og ettersom vi er en tre stykker i familien som skal på tur, så må alle sitte konfertabelt. Er ikke lett å finne sommerbil som er plass til tre-fire stykker som er fine, og går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 går jo om du sitter bak på passasjersiden, og den foran deg tar setet litt fram.. (og ikke er veldig stor).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 Beinplass bak er det omtrent ikke noe av nei, og avhenger att fremseter er skyvd fremover. Men setene er veldig gode viss du får plass til beina Regn bilen som en toseter der det er mulig på korte avtander og ta med andre ( små barn får grei plass ) Kjørte nettop 150 mil med ei på snart 4 år i baksetet. Nesten utrolig att en så lang bil har så lite plass inni i tillegg til lite plass i bagasjerom , men Panseret det er utrolig flott hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 Hei , har tenkt litt over hva som er typiske feil / Mangler på disse bilene og kommet til litt som bør sjekkes. Takluke har ofte små rustflekker langs pakningskant , den bør da byttes i ny koster ca 3000kr + lakk mange har allerede gjort dette Kjørekomputer og pixel feil er ikke uvanlig , eneste fix er og bytte til ny koster vel 3500kr synes jeg og huske Noen orginal radioer sliter og med pixel feil. Vippelykter er nevnt men tror det er ett lite problem Seter der er det noen gir som kan ryke , selges billig på Ebay og håndtak til og vippe frem seter kan ryke , dette koster 150kr og er forsterket Vindusviskere og spylere er nevnt flere ganger på diverse forum, sjekk funksjon og eventuell treghet på visker mekanikk , sjekk for lekkasje i tank for spyleveske det er ett veldig vanlig problem koster 900kr spyler pumper er og utsatt men er billig på ebay 10$ + frakt eller 500 hos BMW. Sjekk for oljelekkasjer , motor ,Gir og bakaksel ( dette gjelder jo ved alle bilkjøp og 850 er ikke mere utsatt eller andre ) Sjekk slark styring og foringer. For 840 / 850 meld dere inn her , avtale med tysk forhander om 5% til 35% rabatt på alle deler til E31 og de sender. + en mengde tips OSV http://www.8er.ch Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå