Gå til innhold

Min 330i. solgt!

Share

Anbefalte innlegg

Takk :) Bare å sjekke opp det.

Prøvde litt maskinpolering for første gang idag, tok litt på takspoileren. AutoGlym Resin Polish også flytende hardvoks til slutt. Ble veldig bra, så skal vel få tatt hele bilen med en slik runde neste uke! :D Fikk virkelig frem grønnfargen i sollyset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3-stepen stående og har brukt den flere ganger på gamlebilen (uten maskin). Men hvordan tror du det hadde blitt med først Paint Cleaner, etterfulgt av AutoGlym Super Resin Polish, så Meguiars Polish (step 2), så Meguiars Carnauba Wax (step 3), og til slutt den helt spesielle flytende hardvoksen som er et eller annet proft produkt? Eller er det dumt med dobbelt opp av både polish og voks? Isåfall, hva er best av AutoGlym Super Resin Polish og Meguiars DeepCrystal Polish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikkje eg brukt autoglym sine produkter, så kan ikkje sei så masse om kva som er best, men ser ikkje at det skulle bli noe problem å kjøre over med to forskjellige Polish. Det blir nesten som å kjøre over med fleire pass med samme.

Waxen kan det vere litt lurt å vente ei stund før du legger på nr 2, sånn at den første får satt seg litt.

Dei resultatene eg har fått med tree stepen og eit par glaze produkter så er eg storfornøyd med MG

Har du prøvd clay ? eg synst det er heilt genialt produkt, da får du ein heilt rein og glatt bil før du starter med rubbing osv..

når du skal prøve med maskin så finner du eit par DIYer inne på detailersclub.no

Det viktigaste er, ikkje for stor hastighet ( eg pleier å ligger litt inder 1000 rpm), ikkje holde paden lenge på eit sted (da blir det varmt og du kan skade lakken, gjelder spessielt rotarty maskin) og så ikkje start og stopp maskinen på panelet, løft den vekk før du stopper og start den i lufta.

EdIt: fant ein god guide til deg http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=66024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg gjort den fin :) Først vasket, tørket, maskert lister osv med tape, så prøvd clay for første gang, polert med roterende maskin og til slutt flytende proff hardvoks.

Må også takke min gode venn Rannem for hjelpen :) Greit å ha en som løper etter og tørker av samt polerer der jeg ikke kommer til med maskin. Bra jobb har han gjort i tillegg! :D

Noen bilder da.

P5131978.jpg

Ferdig med vasking og maskering. Clayer her.

P5131991.jpg

Påfører clay

P5132004.jpg

Voks på

P5132007.jpg

Voks

P5132006.jpg

Smører på voks

P5132011copy.jpg

Ferdig :)

Må også fortelle at jeg så en Koeningsegg CCXR på vei dit jeg påførte voksen. Og jeg kjørte fra han :D Han var ikke akkurat så interessert i å kjøre fra en stasjonsvogn med blå tape på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par spørsmål, om jeg ikke får lagt på de dekorstripene ganske så snart driter jeg i dem for denne sesongen og tar polish av bilen. Går da for MG 3-step + startpakke med påføringspader og alt som behøves fra Jegard(får prosenter der).

Så har jeg oppdaget at det har kommet frem mange småriper rundt om. Har hørt at det kan poleres bort med et MG produkt, scratch remover? Skal denne påføres før 3-step? eller midt inni?

Har aldri i mitt liv polert bil før, er kun en racer til båtpolering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Sant som Øystein sier at scratchX skal før 3-stepen, men har lest og hørt litt delte meninger om den scratchX-en. Hvis det ikke er noen dype riper, bare små swirls og vaskeriper, så vil jeg vel anbefale en polish med veldig fine slipemidler (f.eks AutoGlym Super Resin Polish) fordi den sliper heller bort litt av klarlakken. Mange av disse kjemikale-produktene legger seg bare nedi ripene så de ser borte ut. Anbefaler deg å høre med noen på Detailers Club Norway, for de har virkelig peiling på dette, det har ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Sant som Øystein sier at scratchX skal før 3-stepen, men har lest og hørt litt delte meninger om den scratchX-en. Hvis det ikke er noen dype riper, bare små swirls og vaskeriper, så vil jeg vel anbefale en polish med veldig fine slipemidler (f.eks AutoGlym Super Resin Polish) fordi den sliper heller bort litt av klarlakken. Mange av disse kjemikale-produktene legger seg bare nedi ripene så de ser borte ut. Anbefaler deg å høre med noen på Detailers Club Norway, for de har virkelig peiling på dette, det har ikke jeg :)

Scratch-X v1 inneholdt bare kjemiske midler, og ikke noen faktiske slipemidler. Den nye versjonen inneholder slipemidler, og vil dermed kunne få fjernet ripene og ikke bare skjult dem.

Autoglym Super Resin Polish inneholder nok ikke noen slipemidler, men der er veldig fin til å skjule ripene om det er det du ønsker, og ikke å fjerne dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...