aottesen Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Hvor "mye" er det normalt at det uler fra turbo etter at man slipper gassen? Bilen er (etter det jeg vet) ikke chippet. Kom akkurat til landet via forhandler. Når jeg står på tomgang og ruser til 2-3000 rpm, for så å slippe gassen så kommer det en laaang seig ulelyd. Antar dette er fra turbo? Kan det være noe galt, er det slik det skal være, eller er bilen chippet? Jeg har aldri hatt dieselbil før, og syns igrunn den er ganske sprek (i allefall tatt i betraktning at det bare er 122 hk det dreier seg om). Kan det tenkes at den har vært "tukla" med? 118d (M47TU2B20) 90kW/122hk/280Nm 78.000 km
aottesen Skrevet April 27, 2010 Forfatter Skrevet April 27, 2010 Lurer på om det hadde haglet med henvendelser her nå, dersom jeg hadde skrevet 320d i stedetfor, selv om det er bortimot akkurat samme motor ..
Otis Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Det er uansett veldig vanskelig å si hvor mye det skal være. Vi alle hører jo forskjellig.
Gunnar Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Kan ikke si at jeg har tenkt noe over noen ulelyd i det hele tatt på vår 143-hester. Det enkleste og beste er nok å rett og slett sammenligne med en annen 118d med samme motor, eller stikke innom forhandleren og høre om alt er som det skal være.
aottesen Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 La merke til at den kun uler når motor er kald, så da er det gjerne mer normalt(?)
Trond H. Olsen Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 På min uler det fra turboen når eg slipper gassen uansett om den er varm/kald, men det er pga defekt flexirør. Høres nesten ut som en lastebil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå