Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har prelci. Idriveknotten funker ofte ikke når jeg trykker på den. Rulle funksjonen er det ingenting gale med. Noen ide på hvordan jeg kan ordne det? Jeg mistenker at problemet vil gå over av seg selv når det blir varmt ute igjen..?

Kjent problem på pre lci, å du må bytte modulen under I-drive hjulet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prelci. Idriveknotten funker ofte ikke når jeg trykker på den. Rulle funksjonen er det ingenting gale med. Noen ide på hvordan jeg kan ordne det? Jeg mistenker at problemet vil gå over av seg selv når det blir varmt ute igjen..?

Kjent problem på pre lci, å du må bytte modulen under I-drive hjulet :)

Bestilte time hos Jæger nå. Han mente på dette kunne være flere ting. ledningsbrudd, ødelagt bryter etc.. Kunne fiint klart meg uten store kostnader nå.. Er ikke akkurat billig å flytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg har lest at i-drive kan bli raskere ved en software oppdatering?

angående glødingen,er du sikker på at du ikke har defekte glødeplugger/rele?

Ja, er ganske sikker på det ja. Starter alltid og er ikke feilmeldinger. Bare hoster litt de første sekundene etter oppstart i typisk 10 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg har lest at i-drive kan bli raskere ved en software oppdatering?

angående glødingen,er du sikker på at du ikke har defekte glødeplugger/rele?

Ja, er ganske sikker på det ja. Starter alltid og er ikke feilmeldinger. Bare hoster litt de første sekundene etter oppstart i typisk 10 minus.

type slik? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg har lest at i-drive kan bli raskere ved en software oppdatering?

angående glødingen,er du sikker på at du ikke har defekte glødeplugger/rele?

Ja, er ganske sikker på det ja. Starter alltid og er ikke feilmeldinger. Bare hoster litt de første sekundene etter oppstart i typisk 10 minus.

type slik? :wink:

Ikke i nærheten av like ille, men hoster litt de første 1-2 sekundene. Kanskje jeg bare ikke er vandt til dieselbil. Får skiftet dieselfilter på neste service iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilter hjelper ikke på oppstart ( da hadde man hatt mere problemer ved belastning)

Tipper en eller flere glødeplugger er def.

Har akkurat kjøpt E91 med M-sport understell, hvordan er det å senke kun med fjærer ( ikke justerbart) mister man mye av den fine balansen som er i bilen? Vil ha den litt ned, ikke mye da det er samboeren som bruker den :wink:

Ellers hadde det vært fint med en leppe neders på fangeren, noen som har forslag til type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfilter hjelper ikke på oppstart ( da hadde man hatt mere problemer ved belastning)

Tipper en eller flere glødeplugger er def.

Bilen har bare kjørt ca 80.000km, og da er det isåfall rimelig dårlig kvalitet på de glødepluggene. Kan godt være altså, men jeg har aldri vært borti en bil laget etter 2000-tallet som ikke viser feilmelding når glødeplugger er defekt. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, enig i det.

Om det er tidlig på 80.000 km kommer veldig ann på hvor mange stopp/start det er.

I min verden (servicemekaniker anlegg) kan man se defekte plugger ned mot 1000 timer , så 1000t x 55km/t i snitt= ca 55.000km

Tenkte faktisk dette du skrev når jeg startet caddy`n i dag tidlig i -10 , den har gått 36.000km og høres ut som den går med rådebank de første 10 sek og går langt ifra rent på 10 sek. Men det er ingen BMW da ;-)

Dersom du kan komme til pluggene kan man vel bare ohme dem for å se om noen er def.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Senk og fine felger er veldig ofte nok.

Jeg har lyst på akkurat slike felger du har! Det er Zito sant?

Så hvis noen har kjøpt en bil med lignende felger og vil bytte med mine originale er det bare å gi meg en lyd :D

ggy6niaer2hdbxwroy15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...