quandt1960 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Nei heldigvis ikke men jeg må ta meg en nærmere titt og høre mer på motoren. Hvis det er en defekt så er lyden skarp og "skrapende" og er ikke i samme frekvensområde som motoren. Jeg skal ha min på oljeservice hos BMW om to uker og kommer til å be om en rapport og sjekk av kjedet. Min er produsert i 06.2009 og er omfattet av problemet. I grunnen handler det om for skarp kant på tannhjulet til kjedet som skaper for mye fiksjon. Dette kan resultere i at kjedet rykker eller at tannhjulet rett og slett hopper av. Begge er katastrofal for motoren. Hvis du/dere leter på google etter "N47 Timing chain failure" så finner dere hundrevis saker på forskjellige forumer. Syns det hele er i grunnen trist da jeg aldri tidligere har hørt om slike problemer med BMW motorer. Det ligger jo liksom i navnet og det er det de kan så det er trist. I de fleste tilfeller legger de seg flat men jeg har lest om tilfeller hvor de ikke dekker en dritt. Så da sitter eieren med en reparasjon på 50000,- i beste fall siden motoren i de fleste tilfeller må ut. Iverste fall er motoren skadet og må totaloverhales. Egentlig brukt eller helt ny motor i praksis. Skadet turbo e.l er liksom peace of cake i forhold. Eksempel: Sjekk spesielt utdrag fra BMW PUMA (Produkt- und Maßnahmenmanagement Aftersales)databasen som er et register for feil som BMW forhandlere kan registrere slike feil i. http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=39358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Ok. Greit å vite dette! Heldigvis kjøpte jeg av forhandler å en slik skade vil komme under kjøpsloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Ja heldigvis har jeg fem års garanti fra bilen var ny som varer i to år til men kjipt er det uansett å måtte gå uten bil i en uke selv om en får dekket kostnadene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fosnes Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Ny her i dag:) tenkte jeg skulle slenge ut et bilde av min 08- 335d: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Ulv i "fåreklær" det der! Pent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossing91 Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Ulv i "fåreklær" det der! Pent! Helt til man ser den deilige ræva med doble stusser! Du fikk ikke tilfeldigvis med 17" vinterhjul med hakka pigg? Gjorde en handel med en som skulle selge en 335D hvor nye eier ikke ville ha 18" på vinterhjula:) Uansett, flott bil med masse drag! Hvordan er utstyrslista? og har du noen planer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danieltosbotn Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Myyye fine biler her! Liker Tenkte bare å slenge ut noen bilder av min E90! Er en 2007 318D som er chippet. Har byttet frontlykter til noen med AE etter disse bildene, men syns de var litt fine, selv om de er tatt med iphonekamera og bilen er skitten.. haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Har ikke alle E90 AE? Er det kanskje spesifikt til xenon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danieltosbotn Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Har ikke alle E90 AE? Er det kanskje spesifikt til xenon? Nei, de som har de originale "Valeo" lyktene har ikke AE dessverre kjipe saker, men ble bra da jeg byttet Har forresten kjøpt senkesett som ligger og venter på å monteres, blir vel bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossing91 Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Hjelper godt med AE på bilene våres Håper mine nye 6000K AE pærer kommer denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Byttet du til org. bmw lykter med ringer da eller? Hvilket senkesett gikk du for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danieltosbotn Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Byttet du til org. bmw lykter med ringer da eller? Hvilket senkesett gikk du for? Nei, kjøpte noen OEM lykter ligger bilde på tråden min. Husker ikke helt hva det het, men det var et Schmiedmann har solgt før hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Er det noen som har demontert vinduslister på E90 LCI? Det er snakk om de høyglans shadowline listene som gå over vinduene. Jeg skal bytte begge mine å lurer på om noen har noen tips å komme med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fosnes Skrevet November 21, 2012 Share Skrevet November 21, 2012 Ulv i "fåreklær" det der! Pent! Helt til man ser den deilige ræva med doble stusser! Du fikk ikke tilfeldigvis med 17" vinterhjul med hakka pigg? Gjorde en handel med en som skulle selge en 335D hvor nye eier ikke ville ha 18" på vinterhjula:) Uansett, flott bil med masse drag! Hvordan er utstyrslista? og har du noen planer? Har planer om å få chippet den å polert den skikkelig til sommeren:) Noen som har tips til chip, vil ikke ha boks? Eneste jeg har gjort er å satt på nye zito felger, de på bildet. Slenger med hele utstyrslista jeg fant på nett: S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S2MFA M LM RAEDER STERNSP. 193 M MISCHB. BMW alloy wheel, M spider spoke 193 S313A AUSSENSPIEGELPAKET Fold-in outside mirror S322A KOMFORTZUGANG Comfort access P337A M SPORTPAKET M Sports package S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Trailer coupling S3APA GRAUKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen with grey wedge S402A PANORAMA GLASDACH Panorama glass roof S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip Code Description (interface) Description (EPC) S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable S4MGA INTERIEURLEISTEN ALU GLACIERSILBER Int. mouldings aluminium glacier-silver S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S563A LICHTPAKET Light package S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional Code Description (interface) Description (EPC) S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovation package P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterior parts in vehicle colour S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Individual vehicle data Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0490 Special painting "Ruby black" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Eg skal til TRF-Racing neste helg. Så eg kan ikkje anbefale han endå, men etter neste helg kan eg kanskje. Håpar å ha minst 330 hk neste mandag! EDIT: Eg har berre 330xd og ikkje -35, forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå