Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål, om noen kan hjelpe. Bilen min har den siste uken vært hard på rattet ved styring i lav fart, samt lyder. Har fylt på servo olje, men ingen endring. Noen som har noen ideer om hva det kan være? servopumpa? litt merkelig med tanke på at bilen kun har kjørt 60 000km. og hvor mye vil det ca koste å få byttet ut servopumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle e90 har el servo, min er også slik du beskriver i stående. Får rare lyder av og til men stort sett etter start. Men dog har den gått 190.000.

Blir vel ikke billig å bytte denne. Tipper det er servo pumpa som er utslitt. Denne kjøpte jeg på Evan brukt 500 kr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle e90 har el servo, min er også slik du beskriver i stående. Får rare lyder av og til men stort sett etter start. Men dog har den gått 190.000.

Blir vel ikke billig å bytte denne. Tipper det er servo pumpa som er utslitt. Denne kjøpte jeg på Evan brukt 500 kr;)

Ok, hadde vel egentlig regnet med det. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte i høst ein e91 06 320d m-sport som har problemer med venstre baklys. Får opp feilmelding at venstre baklys er defekt og da lyser kun bremselyset svakt. Dette er den ytre lampa, alt av lys i bakluka fungerer som det skal. Fekk et tips om å sjekke pæreholderen men denne er i orden. Har og selvfølgelig prøva å bytte lyspære. Mitt spørsmål er da, er det nokon her på forumet som har hatt problemer med lysmodulen(frm?) på sin e9x? For det skal vel ikkje være nødvendig å slette feilkoden på defekt pære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får opp at jeg har halv motorkraft til tider, og fikk bytta kamaksel sensoren. Men feilen kommer tilbake hele tiden. Veldig av og på!

Usikker på om det kan ha noen innvirkning, men coilene på den motoren der er svake. BMW har tilbakekalt dem, så de byttes automagisk på neste service, såfrem du benytter et av BMW sine verksteder. Dåg usikker på om det ville kommet opp noen beskjed. Ville vel heller fusket litt. Men du kan sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte i høst ein e91 06 320d m-sport som har problemer med venstre baklys. Får opp feilmelding at venstre baklys er defekt og da lyser kun bremselyset svakt. Dette er den ytre lampa, alt av lys i bakluka fungerer som det skal. Fekk et tips om å sjekke pæreholderen men denne er i orden. Har og selvfølgelig prøva å bytte lyspære. Mitt spørsmål er da, er det nokon her på forumet som har hatt problemer med lysmodulen(frm?) på sin e9x? For det skal vel ikkje være nødvendig å slette feilkoden på defekt pære?

kan like så godt være ledningsbrudd i bakluka, dessverre er dette fortsatt vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indre høyre baklykt på e90'n min og daua her om dagen, jævla irriterende. ikke funnet grunnen enda, går ut ifra det er ledningsbrudd. da jeg har prøvd lykta på andre siden og der lyste den. og motsatt ikke.

forsåvidt var bunnen på ene baklyspæra smelta så kan vell tyde på kortsluttning elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte i høst ein e91 06 320d m-sport som har problemer med venstre baklys. Får opp feilmelding at venstre baklys er defekt og da lyser kun bremselyset svakt. Dette er den ytre lampa, alt av lys i bakluka fungerer som det skal. Fekk et tips om å sjekke pæreholderen men denne er i orden. Har og selvfølgelig prøva å bytte lyspære. Mitt spørsmål er da, er det nokon her på forumet som har hatt problemer med lysmodulen(frm?) på sin e9x? For det skal vel ikkje være nødvendig å slette feilkoden på defekt pære?

kan like så godt være ledningsbrudd i bakluka, dessverre er dette fortsatt vanlig...

Men alt av lys funker på bakluka. Er lampa på selve bilen som ikkje lyser. Kan feilen sitte i bakluka da? Får lampa på bilen strøm ifra lampa på bakluka da eller? Har googla for å sjå om nokon har hatt samme feil som meg men har ikkje funnet et einaste tilfelle. Fant et par tilfeller med defekt pæreholder men den er som sagt tipp topp på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte i høst ein e91 06 320d m-sport som har problemer med venstre baklys. Får opp feilmelding at venstre baklys er defekt og da lyser kun bremselyset svakt. Dette er den ytre lampa, alt av lys i bakluka fungerer som det skal. Fekk et tips om å sjekke pæreholderen men denne er i orden. Har og selvfølgelig prøva å bytte lyspære. Mitt spørsmål er da, er det nokon her på forumet som har hatt problemer med lysmodulen(frm?) på sin e9x? For det skal vel ikkje være nødvendig å slette feilkoden på defekt pære?

kan like så godt være ledningsbrudd i bakluka, dessverre er dette fortsatt vanlig...

Men alt av lys funker på bakluka. Er lampa på selve bilen som ikkje lyser. Kan feilen sitte i bakluka da? Får lampa på bilen strøm ifra lampa på bakluka da eller? Har googla for å sjå om nokon har hatt samme feil som meg men har ikkje funnet et einaste tilfelle. Fant et par tilfeller med defekt pæreholder men den er som sagt tipp topp på min bil.

jeg datt desverre ut når du nevner Men alt av lys funker på bakluka. Er lampa på selve bilen som ikkje lyser.... kan du forklare dettem ed bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikkje bilder og sitter kunnet iPhone for øyeblikket. Men kan prøve å forklare. Det er kjørelyset på venstre side bak som ikkje funker. Det som ser litt ut som 3 led-striper. Får feilmelding "rear light left failure" i idrive ved oppstart. Isteden for dei 3 stripene som skal lyse så lyser bremselyset svakt. Altså lyset under det vanlige kjørelyset. Og eg meiner lampa som sitter på hjørnet av bilen og ikkje i bakluka. Håper dette oppklarte situasjonen litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...