Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det matchet snusboksen også.... :lol:

Da har jeg fått gjort litt små ting på bilen, sakte men sikkert så blir denne bilen ferdig opphora en dag heh.

0t3qrnyqt9djtvvl8n87.jpg

instrument ringer install :) love' em!

hoof661h1o0xqi092k9i.jpg

prøvde å finne en dørlist + midtkonsoll i denne fargen men greide ikke å finne ut hvilken

farge dette var. Var enten grå greier eller graphit. Skulle ha nytt pga slitasje og merker.

Tenkte så, hvorfor ikke bare lakkere de selv?

wz979ocxgtjtvihf55ak.jpg

Ny gir-mansjett + ny girkule + demontert askeberger og skuff for vasking inne med zalo

og grønnsåpe for å få vekk røyklukt

gasah2s9zk2nbrgsha8s.jpg

demnonterte interiør listene

hxrb8ze0idg21cpc7cdu.jpg

og lakkerte de topaz blå, rest fra rustpuss av innlegg over.

litt interiør bilder:

cnvw7qu9fae97dj0ogsk.jpg

dører

jfin24iibpwddbgl64zg.jpg

front, sportsseter i stoff :/, installert acs sportspedaler

0fczhdtbajzht01sf6iy.jpg

Acs brekkhåndtak installert

9xgldmcbtfd3rfropqqg.jpg

instrument ringer gjør seg

x68udojehc58qdyykp1a.jpg

v81tpkzmqm26sfu6qmrk.jpg

syns det ble bedre enn det gamle slitne grå som var slitt ned til sort plastik enkelte steder.

6e2titzxc4lcml39sa6t.jpg

har også fått på carbon nyrer, emblem foran og ratt.

Da er det bare å vente på GS skal få inn LM's kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker mitcher :) hyggelig å høre.

lurer og på en ting: fikk feil på eu kontroll pga ulik dekk dimm for/bak. men e46 kom med dette org visst fikk jeg vite etterpå. fikk nå godkjent 235/35-19 foran og 265/30-19 bak i vognkort. men jeg har 245/35-19 bak nå, tror dere naf eu godkjenner da?eller andre verksteder?siden det er godkjent med ulik dekkdimm f/b - selv om det er litt feil i forhold til vognkort?

setter pris på svar. vet lite om man kan gå ned i dekkbane bredden som står oppført godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
Flott bil.

Mange flotte mods, skal copier litt av det til min bil.

Takker, mangler bare senk nå, som kommer så snart skattepenger kommer :) bare å kopiere :) jeg har ikke oppfunnet noe nytt eller unikt og bare kopiert selv fra andre (e46fanatics.com)

Til helga skal jeg detaile/polere bil ettersom jeg har gått til innkjøp av mer proff utstyr enn biltema maskinen. Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 2002 318i TopazBlå

Samboern og ungen sin bil får seg en liten rask shine (ca 15 timer) tanken var bare å få vekk noe swirls og ikke tenke så mye på rds.Bilen ble tatt ifjor med Biltemas 2-h-DA og Megs3step. En liten vedlikeholdspolering altså:

På med avfettning Sonax Power avfettning i noen minutter og deretter og Surfex HD 1:3

DSC_0096.jpg

Så foamer vi bilen med litt diverse såpe

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

Børste i lister, nyrer, tanklokk, utvendig plastikk detaljer

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

Vasket også på undersiden av panser. Motorom ble dekket til men ikke høyspylt. Ble håndvask + CG black trim på plastikk.

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

Bil tørket og får på seg Iron X - tok en Iron X behandling for ett par mnd siden og da blødde det, men ikke nå.

DSC_0108.jpg

Felger får seg Sonax Felgrens, disse blødde! :)

DSC_0109.jpg

Clayet bilen, var nesten ingenting. Og her er den ferdig vasket, klar for lakk inspeksjon:

DSC_0111.jpg

Diverse lakk inspeksjon, ikke så altfor swirls:

DSC_0114.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0121.jpg

Poleringsmidler:

Prøvde først med UFSE+blå pad men tok ikke altfor mye. Gul+gul tok helt ok til vedlikeholds polering. Prøvde å bruke gul pad og UFC og Grønn pad + Gul polish. Endte tilslutt at det ble kjørt litt blandet mellom gul og grønn 3M med tilhørendes pad på bilen. Typisk 4 pass i medium trykk og 2000rpm.

Mitt inntrykk at lakken var hardere enn Opel/WV sin lakk, vanskeligere å få tatt swirls og riper. Samtidig,enten så er lakken myk, eller så er mf klutene blitt steinharde - lagde mikroswirls på mine fleste mf. Måtte finne den tykkeste og buffe rester av veldig løst.

Litt komboprøving:

DSC_0123.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

Baklyktene ble våtslipt med 2500grit og polert med UFC + UFSE

DSC_0126.jpg

DSC_0129.jpg

Divese holosjekking etter UFSE - var flere steder som jeg måtte ta en strafferunde - var litt stresset pga dama ville ha bilen ferdig pga en grillfest (som ikke ble noe av)

DSC_0132.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0153.jpg

DSC_0138.jpg

Ble ikke tatt så mange bilder denne gangen pga tidspress.

Her er noen dårlige ferdige bilder.

LSP:

CG Blacklight x1

CH Hybrid V7 x1

Autoglym HD x1

CG blacktrim på svart plastikk utvendig, motorrom, og dekk.

Autosol + MGS metal på eksos

Felg MG nxt sealer

Barebones i hjulhus

RainX vindu

DSC_0148.jpg

DSC_0147.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0151.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

DSC_0645.jpg

Nå var det taktrekket sin tur. Mistenker at dette var den størte kilden til røyklukten. Fant ingen DIY på nett så her kommer en liten en fra meg:

1.Koble fra batteriet

2.Ta av lysmodul fram og bak. Klikk on, klikk off type. 1 skrue under lyset fremme. koble av ledninger.

DSC_0669.jpg

3. Skru av solskjerm (2 skruer) og disse holdere 2 skruer.

DSC_0668.jpg

4. Skru av tak håndtakene

DSC_0670.jpg

5. Skru av disse (vet ikke hva de er til engang) Umbraco nøkkel, typisk Ikea størrelse

DSC_0671.jpg

6. A stolpe, pirk av den tynne lista. Under der er det 3 skruer av torx 20.

DSC_0655.jpg

7.Ta av denne listen - bare å poppe ut.

DSC_0654.jpg

8.B-stolpe. Dra ut denne delen, neden fra. Den er holdt igjen av 2 plastklips helt nederst.

DSC_0652.jpg

9. B-stolpe. Det er 2 plastplugger her som skal tas ut. Deretter dra det nedover ettersom det ligger i spor.

DSC_0651.jpg

10. C stolpe. Dras av fra toppen, der er det 1 plugg på toppen.

DSC_0650.jpg

11. D stolpe. Ta av dekslet på siden, og skru av 2 skruer for å løsne plastikken.

DSC_0646.jpg

12. Trekk ned denne listen mellom d og c stolpe.

DSC_0648.jpg

Taktrekket er nå klart til å bli tatt ned når du tar den ut av listene som går rundt innvendig. Montering er motsatt.

Mitt formål var å vaske det med greenclean, dampvaske og våtsuge det. Forhåpentligvis så er røyklukten vekk nå. Hvis ikke så bytter jeg hele greia i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...