code13 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 e46diesel: nei visste ikke det. men fant det ut nå. 2,920.50 på GS.var litt dyr for ei pappplate med stofftrekk på Har en venn som jobber hos BMW. kanskje det blir noe billigere der. eller brukt eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 Syns ikke det var så ille, og pent blir det. Kunne godt ha montert i min. Men er vell ikke bare og sende heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 Kult å lese om denne bilen Du gjør virkelig en god jobb! Ellers syns jeg ikke prisen på taktrekket var så sur? Jeg veit om mindre ting som koster mer - Gå for sort taktrekk!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2011 Syse:takker prøver å holde denne blank og fin for kone & barn. Har ikke testa bil ennå, men hun sier at røyklukt er vekk men lukter noe annet (sikkert green clean) venter på varmt vær for å se om røyklukt dukker opp igjen. Blir det rart med sort tak med grå a,b,c stolpe? Koster sikkert litt de også,vet ikke pris. Beigt er sikkert også litt fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2011 Diesel:bestill gjennom lokal bmw forhandler så får du det sikkert uskadet. Å sette vekk jobben har jeg hørt 10k. Dvs du sparer 7k på 1,5times arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet September 11, 2011 Forfatter Share Skrevet September 11, 2011 Noen som vil kjøpe eibach senkefjører? 30-25 hvis jeg ikke husker helt feil.selges pga vil ikke senke bilen lengre pga vinterbruk.aldri vært brukt. Selger også unna svarte carbon nyrer, org fanger, sidespeil. Gi bud! Lager salgstråd senere når jeg får tatt bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 viewtopic.php?f=14&t=183377 Salgstråd for noen deler om noen er interesert i småstæsj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Peneste facelift touringen jeg har sett på en liten stund nå. Pen bil Ser jeg den på bmwccn treffet i ørsta i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2011 poppy: thanks er ikke noe særlig mye spes med denne bilen egentlig. men less is more? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 nye bilder av bilen og mazdaen. Solgte Opel Vectraen og prøvde en 2006 320D sedan, var ikke noe for meg. Begynte å tenke på Z4 (1 gen), men fikk aldri prøvd en. endte opp med valg mellom s2000 og lotus elise. Prøvekjørte en mx5 for moroskyld og endte opp med å kjøpe en. Fortsatt lyst på Lotus, men får ta det igjen senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2012 Har vært på langtur med bilen nå (ålesund - moss tur/retur ++) og la merke til en ny lyd igår - vet ikke om jeg har hatt den lenge eller ikke. Kan noen ta en titt på video og gjette hva dette er for meg? Byttet til Castrol Magnatec (LL04) 5w-40 før reise og kjørt ca 16000km på den. Byttet idag til Castrol Egde FST 5w-30 for å se om det hjalp (etter å la lest på diverse forum at folk fikk tikking av Magnatec), men det hjalp ikke. Har kjørt på med Omega motorrens idag også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nrjey Skrevet Juli 12, 2012 Share Skrevet Juli 12, 2012 La meg gjette. Bilen din høres ut som en diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2012 nrjey: ja. kan fort mistolkes som diesel. Vært borti det før? Var på verksted idag, og de mente at det kunne være vakumpumpen som er slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nrjey Skrevet Juli 12, 2012 Share Skrevet Juli 12, 2012 Hehe. Jeg har N42B20-motoren selv og kjøpte bilen med tikking som problem. Tok dagesvis med feilsøking for å finne ut hva problemet er. Bilen ble til og med satt inn på verksted for å finne ut av hva problemet var, uten hell. Etter å ha faktisk startet motoren uten toppdeksel (resulterte i å fylle verkstedet med olje såklart) så fant vi ut av problemet. Problemet lå i en av vanosene som motoren er utstyrt med. En av de to vanosene var rett og slett gåen, og måtte byttes. Koster rundt 3000,- per drev. Nummer 4 eller 5 på bildet kan være problemet. Jeg sier ikke at det er dette som ER problemet siden dette er en håpløs motor og mange faktorer kan spille inn for å lage denne ulyden. Alt fra kjedestrammer til vakumpumpe, registerhopp osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 takk for innspill nrjey. huff.... trodde BMW hadde solide motorer jeg. (er vel ikke noe mindre på andre merker kanskje heller) men jeg får prøve å skifte vakumpumpe og kjedestrammer når jeg skal skifte tennplugger nå. så får vi se om lyden forsvinner. Oppdaterer videre når jeg vet mer. PS: Det virker som om du kan litt om motorer, hvilken e90/91 motor skal jeg helst gå for? skal oppgradere snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå