StianLgs Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Har i det siste merket en ufin lyd i kassa når jeg setter bila i fri å slipper pedalen. Vanskelig å forklare lyder, men høres ut som en "tannhjul lyd". Litt Rassling.. Lyden forsvinner når jeg trykker inn pedalen. Hva kan det være tro?
StianLgs Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Dyrt/vanskelig å bytte? Kan det få noe konsekvenser hvis jeg kjører lenge med dette? Skal å kjøre på bane på frøya på lørdag... Håper det ikke ryker noe!
OLEZZ Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 +2. Jeg kjørte med det en stund selv. Er ikke no farlig. Er bare veldig plagsom lyd. Men det er jo greit å få bytta det så fort som mulig uansett.
torfinn9990 Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Tror ikke det er utløserlageret. Utløserlageret er kun i funksjon når pedalen er aktivert. Kan være noe med girkassen, er det nok olje på den. torfinn
torfinn9990 Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Hvis du prøver å presse girspaken mot et gir forsiktig uten å trykke inn clutchen forsvinner lyden da?
Gman Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 hvis det er som han beskriver så tror jeg det er utløserlageret.Da jeg oppgraderte clutchen på Evo'n fikk jeg den lyden som beskrevet.Jeg tok ut kassa igjen og sjekket,da viste det seg at den nye utløserlageret lå og "skrangla" mot trykkplata. Utløserlageret har kontakt med trykkplata.Den sitter i hjerte på trykkplata som skal løfte trykkplata fra clutchplata. Nå vet jeg ikke om det er push eller pull clutch på denne BMW'n det gjelder men prinsippet er akkurat det samme. Link til GS http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /17050.gif
SSM Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Tror ikke det er utløserlageret. Utløserlageret er kun i funksjon når pedalen er aktivert. Kan være noe med girkassen, er det nok olje på den.torfinn Ja, det er kun i FUNKSJON. Når pedalen er ute og bilen i fri så ligger det bare der og ikke har press på seg. Og er det da slitt så kan man få en slik rattling. Så jeg og vil tippe utløserlageret. Og skal det byttes så koster det 200kr for lageret, men du må ned med girkassen. Så da kan du like godt bytte clutchen og alt med det samme
StianLgs Skrevet April 29, 2010 Forfatter Skrevet April 29, 2010 Har søkt litt på utløserlager og ser at folk beskriver de samme symptomene. Lyden forsvinner ikke hvis jeg prøver å presse girspaken mot et gir nei. Håper bare det ikke er noe problem å kjøre med det en stund. Har nettopp byttet mastersylinderen til clutchen så er ikke sugen på å tømme pungen på clutchbytte ennå!
Robin L Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 kjørte med dårlig utløserlager på merca i sikkert 2,5 år jeg. clutchen fungerer fint ennå. men bilen brukes ikke lengre. vil ikke tro det er noe bråhast..
Richie85 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Utløserlager er ikke noe bråhast å måtte bytte, mer deilig å få gjort det.. lett å bli irritert over sånne lyder når bilen står i fri med brekket på
StianLgs Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Godt å høre det ikke er hast. Er en stygg lyd ja... Men får leva litt me'n
jensemann23 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 har sånn lyd på min E36 også, men den forsvinner hvis jeg dytter girspaken forsiktig mot et gir.. Er det fortsatt utløserlageret?
AutoMartin Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Siden lyden kommer når du har girkassen i fri og clutchen er ute(ikke tråkker på den), tror jeg ikke det er utløserlageret, siden det kun er i bruk når clutchen er inne(tråkker på den), noe som nevnes litt spredd her i tråden. Hvis det er som du beskriver i trådstart, tror jeg det kan være noe med girkassen. Feks drev/tannhjul eller lager inni kassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå