BMW ///BJ Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 Er det noen her som har skiftet kammer på m50 uten vanos?? er det noe spesielt som jeg må passe på eller gjøre? takker for svar Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 monter de på samme måte som de sto;) husk at kam kan knekke hvis du strammer i hastverk vilkåelig. kryss-stram de, slik at cam legger seg jevnt over løfterne. En kompis var uheldig da han gjorde dette. Han stramma helt ned på de 2 første lagerne å kammen sto naturlig nok mer opp på den andre siden å knakk etter hvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 jeg klarte å knekke min også forrige helg :S bruk god tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 kammene må stå i en helt spesiell posisjon for ikke å knekke. les denne NØYE før du begynner. http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... emoval.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 29, 2010 Share Skrevet April 29, 2010 altså.. må stramme der kammen tar borti løfterne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 da skal jeg huske på det! takk for svar er det nødvendig og skru av hele register dekselet også? og ta av kjede for bedre oversikt? med tanke på og time den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 Enkel å grei jobb, bit deg merke på hvordan registeret er montert når du skrur løst alt. Og vær forsiktig når du strammer de nye kammene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 trenger ikke løsne nedre registerdeksel nei. bare heng opp kjedet i en snor festet i taket eller noe så den ikke detter nedi hullet eller sporer av.. Setter du kammen i riktig posisjon som det står i den DIY-en så tar ikke kammen borti løfterne i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 Hvordan skal han klare og sette på kammene uten at den tar bortiløfterne? Da er det ikke noe poeng og være forsiktig med stramming lzm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 det er jo nettopp det som er poenget med den linken jeg sendte. I en spesiell posisjon er det nesten ikke trykk på noen av løfterne, dvs du klarer å snurre på alle løfterne med fingeren. Da er det ingen fare for å knekke kammen. Litt trykk vil det være, derfor er det viktig å skru likt på de to ytterste lagerne på ene siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 okei da skal jeg passe på det! må finne en dag i helgen å gjøre det da det sikkert tar en god stund å gjøre det, når jeg får resten av delene:) takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2010 forresten, i den linken så anbefaler han at man er 2 når man løsner og skrur dem sammen, noen av dere som har gjort det slik eller går det å gjøre det alene? for er lite keen på å knekke en av kammene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå