tool-nes Skrevet April 29, 2010 Skrevet April 29, 2010 Jeg har en motor med kompresjonsratio på 8,0:1. Vil da det blir store forskjeller mellom å kjøre E85 og bf98? Vet man kan kjøre noe høyere komp med E85, men alt er smelt sammen så det blir den kompen. Så lurer da på om det er noe vits i å tenke på å kjøre E85 når jeg har den kompen?
janerik171187 Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Jeg har en motor med kompresjonsratio på 8,0:1.Vil da det blir store forskjeller mellom å kjøre E85 og bf98? Vet man kan kjøre noe høyere komp med E85, men alt er smelt sammen så det blir den kompen. Så lurer da på om det er noe vits i å tenke på å kjøre E85 når jeg har den kompen? du skal vell ha turbo? da kan du jo heller kjøre med mer ladetrykk for den kompen du "mangler " om du skjønner.
tool-nes Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Ja, skal kjøre med turbo ja. Ja, det tenkte jeg ikke på
Fekzen Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 E85 är ett klockrent bränsle för överladdning. Då man kan ladda på klart mer utan att det spikar än vad man kan på bensin. Dessutom tycker jag att E85 är lättare att mappa och inte lika noga med att man har precis rätt blandning utan man kan köra en aning snålt på cruise utan problem och en aning fett vid full last utan konstigheter. Mvh A.Fekzen
tool-nes Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Høres veldig bra ut Blir nok E85 allikevel da.. hehe Hvor store dyser burde jeg ha i forhold til om jeg hadde kjørt på bf98. Planen var 680cc på bf98 og et mål på 500hk. Hvor store dyser anbefales på E85? 1000cc?
Fekzen Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Du får räkna på att man behöver 38% mer flöde för att hamna på samma lambdavärde. Så 680 cc för bensin motsvarar ungefär 940 cc för E85. Så runt 900 cc skulle antagligen fungera bra. Mvh//A
tool-nes Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Oki, takk for hjelpa Kan jo kanskje bruke denne tråden til å spørre om hvordan bensinpumpe jeg burde ha da? Tenkte på en A1000 pumpe, denne burde vel holde? Tenker også på å kjøre med original tank, må jeg da bytte ut pumpa i tanken også? Eller kan jeg bruke denne til å mate A1000 pumpe som er montert utenfor? Eller er det rett og slett smartest å bygge om til fuelcell med en gang og kjøre med kun A1000 pumpa?
Fekzen Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Anledningen till att jag inte svarat är för att jag inte vet är osäker på vad en A1000 pump klarar av.. Dock vet jag att original pump brukar kunna bli problem redan vid 600cc på bensin, så du kommer iaf behöva något kraftigare. Är ju iof olika skick på org pumparna , men du kommer behöva något kraftigare. Är vissa som kört både org och en kraftigare som du skriver och det verkar funka, vet inte vilket som är bäst.. Mvh//A.Fekzen
tool-nes Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Anledningen till att jag inte svarat är för att jag inte vet är osäker på vad en A1000 pump klarar av..Dock vet jag att original pump brukar kunna bli problem redan vid 600cc på bensin, så du kommer iaf behöva något kraftigare. Är ju iof olika skick på org pumparna , men du kommer behöva något kraftigare. Är vissa som kört både org och en kraftigare som du skriver och det verkar funka, vet inte vilket som är bäst.. Mvh//A.Fekzen Ser på på PPF at A1000 skal levere til 700-800hk. Men det er vel med bensin, hvordan blir det med E85? Blir det det samme?
tool-nes Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 e85 krever 30% mer Det vil si at A1000 leverer til litt i underkant av 550hk på E85? Noen andre forslag til pumpe? Eller om jeg kan kjøre dobbel pumpe av noe slag? Er vel noen andre som har gjort dette før meg. Så Rayman brukte en Aeromotive Eliminator pumpe. Men den er jo svindyr, finnes det noen alternativer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå