Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en motor med kompresjonsratio på 8,0:1.

Vil da det blir store forskjeller mellom å kjøre E85 og bf98?

Vet man kan kjøre noe høyere komp med E85, men alt er smelt sammen så det blir den kompen.

Så lurer da på om det er noe vits i å tenke på å kjøre E85 når jeg har den kompen?

Skrevet
Jeg har en motor med kompresjonsratio på 8,0:1.

Vil da det blir store forskjeller mellom å kjøre E85 og bf98?

Vet man kan kjøre noe høyere komp med E85, men alt er smelt sammen så det blir den kompen.

Så lurer da på om det er noe vits i å tenke på å kjøre E85 når jeg har den kompen?

du skal vell ha turbo?

da kan du jo heller kjøre med mer ladetrykk for den kompen du "mangler " om du skjønner.

Skrevet

E85 är ett klockrent bränsle för överladdning. Då man kan ladda på klart mer utan att det spikar än vad man kan på bensin.

Dessutom tycker jag att E85 är lättare att mappa och inte lika noga med att man har precis rätt blandning utan man kan köra en aning snålt på cruise utan problem och en aning fett vid full last utan konstigheter.

Mvh

A.Fekzen

Skrevet

Høres veldig bra ut :D Blir nok E85 allikevel da.. hehe

Hvor store dyser burde jeg ha i forhold til om jeg hadde kjørt på bf98.

Planen var 680cc på bf98 og et mål på 500hk. Hvor store dyser anbefales på E85? 1000cc?

Skrevet

Du får räkna på att man behöver 38% mer flöde för att hamna på samma lambdavärde. Så 680 cc för bensin motsvarar ungefär 940 cc för E85. Så runt 900 cc skulle antagligen fungera bra.

Mvh//A

Skrevet

Oki, takk for hjelpa :)

Kan jo kanskje bruke denne tråden til å spørre om hvordan bensinpumpe jeg burde ha da?

Tenkte på en A1000 pumpe, denne burde vel holde?

Tenker også på å kjøre med original tank, må jeg da bytte ut pumpa i tanken også? Eller kan jeg bruke denne til å mate A1000 pumpe som er montert utenfor?

Eller er det rett og slett smartest å bygge om til fuelcell med en gang og kjøre med kun A1000 pumpa?

Skrevet

Anledningen till att jag inte svarat är för att jag inte vet :) är osäker på vad en A1000 pump klarar av..

Dock vet jag att original pump brukar kunna bli problem redan vid 600cc på bensin, så du kommer iaf behöva något kraftigare. Är ju iof olika skick på org pumparna , men du kommer behöva något kraftigare. Är vissa som kört både org och en kraftigare som du skriver och det verkar funka, vet inte vilket som är bäst..

Mvh//A.Fekzen

Skrevet
Anledningen till att jag inte svarat är för att jag inte vet :) är osäker på vad en A1000 pump klarar av..

Dock vet jag att original pump brukar kunna bli problem redan vid 600cc på bensin, så du kommer iaf behöva något kraftigare. Är ju iof olika skick på org pumparna , men du kommer behöva något kraftigare. Är vissa som kört både org och en kraftigare som du skriver och det verkar funka, vet inte vilket som är bäst..

Mvh//A.Fekzen

Ser på på PPF at A1000 skal levere til 700-800hk. Men det er vel med bensin, hvordan blir det med E85? Blir det det samme?

Skrevet
e85 krever 30% mer

Det vil si at A1000 leverer til litt i underkant av 550hk på E85?

Noen andre forslag til pumpe? Eller om jeg kan kjøre dobbel pumpe av noe slag?

Er vel noen andre som har gjort dette før meg.

Så Rayman brukte en Aeromotive Eliminator pumpe. Men den er jo svindyr, finnes det noen alternativer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...