Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois! jeg har driver å ser på en Bmw 540 som jeg er intr i å kjøpe..

den er brokatrot farge eller hva den heter, styla og senka, det er orginalt en 520 som er bygd om absolutt alt er gjort med den altså det er en 540 med et 520 rammenummer

det jeg lurer på er hvor mye en slik er verdt?

jeg får den nylakkert om jeg kjøper den, det er ikke noe rust å alt er nylig byggd om .. motoren har gått litt over 200 000 ..

Skrevet

ikke godkjent,med andre ord...?

La den være,havner du i en stygg ulykke med en sånn bil og den er regget som en 520 kan du belage deg på et liv som gjeldsslave. Om du dreper noen,blir det enda verre.

Bilen er vel verdt delene solgt på finn.no,eller som banebil på prøveskilt max 25.000,-

Skrevet

altså, jeg skal godkjenne den. det er ikke noe problem vel? jeg får alt godkjent hos bmw... jeg har snakket med dem å det var bare og bestille time.

grunnen til at den ikke er godkjent enda, er fordi den er norskregga i norge i 10 år på januar 2011

Skrevet

hmm.. JEG har snakket med bmw, di sa jeg bare skulle bestille time så får jeg dokumentert alle endringene jeg har gjort, deretter tenkte jeg og "søke" om å bygge om bil.....

men uansett.. godkjent eller ikke godkjent,

1990 mod bmw 520 bygd om til 540 KLAR til og godkjennes... prisantydning ? på en slik bil?

som denne

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1271852321

er denne overpriset?

utifra hva jeg har hørt er 540 i seg selv veldig skjelden ?

altså... jeg spurte jo et enkelt spm, er en sånn bil verdt mye ?

Skrevet

det er ikke sånn det funker gitt.. du må nok søke FØR du bygger om bilen, og du må dokumnetere for motor og drivverk kommer fra... er MASSE papirer du må ha i orden

edit: det står jo i annonsen at bilen er godkjent ombygd? eller er ikke dette samme bil som i utgangspunktet?

Skrevet

du har snakket med BMW?

Det tviler jeg på,BMW Norge har sluttet å "godkjenne" biler for flere år siden.

Men dette fikser du selv,bare sørg for å få en trafikkstasjon til å si halvveis "ok" før du kjøper en bil du tror du får godkjent.

Er nemlig ikke bare bare lenger.

Skrevet

har snakket med selger, han har vært i kontakt med biltilsynet FØR han bygde om å fikk grønt lys! så da er det ikke noe problem.

jeg har vært i kontakt med bmw ja. å di har sagt seg villige til og dokumentere, oslo ville ikke.... men di jeg har snakket med skal gjøre det :)

klar over at det er en del papirer.. men det ordner jo BMW .. jeg sier jeg skal ha papirer over hva som må forsterkes og hvilke deler som må byttes først, så leverer jeg bilen og får det dokumentert at det er di delene som må byttes er byttet.

har også vært i kontakt med biltilsynet ang mitt tidligere (aldri påbegynte) prosjekt.. det var en e34 2.5 Turbo svaret jeg fikk var

<< så lenge bilen er levert orginalt med oppsettet burde det ikke være noe problem, så sannsynligheten for at du får dette godkjent (2.5 Turbo) vil være liten på grunn av at det er krav om katalysator å du vil få problemer med og komme innom kravene på utslipp.>>

den jeg skal kjøpe er jo en 540 dette er jo noe som blir levert orginalt fra bmw, å da skal det ikke være noe problem utifra hva jeg forstod.

Jeg har 6 trinns manuell kasse liggende til akkurat denne motoren ;)

har du mellomaksling også?

er 530 gir og 540 diff på denne... så har jo en dritt utveksling ved langkjøring. men fin ved råning ;):P

så må vel ha mellomaksling også? :)

Skrevet

Å si at du har snakket med BMW betyr ikke det samme som at du har snakket med en forhandler,bare så du vet det..

Trust me,jeg jobber hos en..

Før krevde biltilsynet papirer fra importør/merket themself (BMW Norge) de nekter å kaste bort tid på sånt nå,så der er det nei, de nye reglene er i tillegg kjipe angående vektøkning, så fra en 6'er til en V8 kan bli tricky - sier ikke at det er umulig eller noe sånt,bare at det er mange potensielle fallgruver her.

Kjipt å sitte igjen med en bil du kun kan ha prøveskilter på.

Skrevet

Det er ingenting i veien for en bmw-forhandler skal kunne gå over bilen å dokumentere at ting er byttet.

Har spurt flere forhandlere om dette.

Eneste de ikke ville var å si at det var forskiftsmessig ombygget. Men de kunne som sagt dokumentere at deler var byttet.

Forøvrig vil bilen kunne vært rundt 80 eller noe?

Skrevet

eg har akkuratt fått godkjent søknad på motorbytte i en E38. Eneste som er kravet til ombygging er at du kan dokumentere hvor alle delene kommer fra.

Etter bilen er ombygget med alle delene må den på merkeverksted. Altsa bmw verksted. En helt vanlig bmw bilia med verksted holder. De må se over at riktige deler er brukt. Så skriver de ut en lapp at bilen er sjekket og ok.

Denne lappen må leveres hos biltilsynet samme bilen. Så skal de se over den. Også ser de på lappen fra bmw at de godkjenner at bilen er ombygget med riktige deler.

Så er bilen godkjent om biltilsynet er fornøyd.

Jeg søkte også om V8 i min E38. Og biltilsynet sa det var ok å sette i V12 om jeg ville også.

Jeg får til og med lov å justere opp vekten på bilen. Noe som alle sier er helt umulig og ikke lov lenger.

Skrevet
Å si at du har snakket med BMW betyr ikke det samme som at du har snakket med en forhandler,bare så du vet det..

Trust me,jeg jobber hos en..

Før krevde biltilsynet papirer fra importør/merket themself (BMW Norge) de nekter å kaste bort tid på sånt nå,så der er det nei, de nye reglene er i tillegg kjipe angående vektøkning, så fra en 6'er til en V8 kan bli tricky - sier ikke at det er umulig eller noe sånt,bare at det er mange potensielle fallgruver her.

Kjipt å sitte igjen med en bil du kun kan ha prøveskilter på.

sist jeg sjekket var strandveien Auto et merkeverksted hvor BMW er hoved merket.

http://www.strandveienauto.no/

ringte DEM å di sa di kunne dokumentere det for meg :)

Skrevet

Det jeg prøvde å si,var at en forhandler ikke er det samme som BMW Norge,dvs importøren..

Strandveien Auto er en BMW forhandler ja,riktig det. Om de går god for en ombygging så er jo det supert. Grunnen til at mange ikke vil lenger,er at man kan holdes ansvarlig i ettertid for sånne ombygningsbiler - noe de færreste seriøse forhandlere vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...