hmyraune Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Hei! Jeg mangler de plastikk sentrerings-ringene som skal være mellom navet og felgen for å holde det på plass i senter. Kan det være årsak til "kast" i felgene? Har en del vibrasjoner i bilen/rattet, og lurer på om det kan være dette, og ikke bare ubalanse?
Bimmer327tic Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Det blir aldri helt bra uten sentreringsringer da du ikke får sentrert felgene 100% på boltene. Kjøp ringer først og rister det etter det så er det bare og få balansert felgene.
Odd-M Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 E39? Ikke vanlig at den ska ha sentreringsringer da diameter på nav som regel er spot on. E39 er imidlertid oversensitiv på ubalanse og skjevheter i dekk og felger.
hmyraune Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Ja det kan høres kjent ut! Det ryster som et uvær i rattet når jeg kjører nå. Jeg tror nok ikke felgene jeg har er originale, slik at det trengs ringer for å holde de senter. Når det gjelder å få tak i slike ringer, så regner jeg med at de kommer i et utall ulike utgaver og dimensjoner. Hvordan måles dette? Med andre ord, hvordan finner jeg ut hva som er de riktige ringene for min bil/felger?
Lars89 Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Måler bare innvendig diameter på senterhullet. Navet er 74,1mm
hmyraune Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Skrevet Mai 1, 2010 Hvordan er det med skråen på innsiden av senterhullet?
Odd-M Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 "Alle" ettermarkedsfelger til E39 har helt korrekt navdiameter og trenger ikke sentreringsringer. Det er i allefall svært uvanlig. De fleste andre BMW med 5-bolt har navdiameter 72,5mm. Skråen trengder du uansett ikke ta hensyn til.
BMWindividual Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 "Alle" ettermarkedsfelger til E39 har helt korrekt navdiameter og trenger ikke sentreringsringer. Det er i allefall svært uvanlig. De fleste andre BMW med 5-bolt har navdiameter 72,5mm.Skråen trengder du uansett ikke ta hensyn til. skal være 72.6 mm, har fresa flere originale felgpakker som kommer fra E60 og tilpasset dem til E39. da ligger dem som regel mellom 72.55 til 72.65 .utboret dem til 74.1 mm passrer perfekt og uten noen som helt risting eler vib. det er viktig å finne senter helt 100 %. bruker 3D taster selfølgelig.
Odd-M Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Navet er fremdeles 72.5mm. At felgen har noen hundredelers større diameter sier seg selv. Uansett så er det alltid dimensjonsavvik.
BMWindividual Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Navet er fremdeles 72.5mm. At felgen har noen hundredelers større diameter sier seg selv. Uansett så er det alltid dimensjonsavvik.
hmyraune Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Når jeg sier at mine felger er for store til navet, så mener jeg det Hvor er det enkelt å få ta i slike ringer forresten?
Odd-M Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Vanlige dimensjoner er stort sett lagervare hos dekksjapper. Hva slags mål er du ute etter?
Trollet_ Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 henger meg på denne tråden jeg også... har merket litt vibrasjon i bilen på hastigheter rundt 100-110km/t etter omlegging til sommherhjul. Har et sett tsw modello 19x9,5 på en e39, felgene skal være rette, det fulgte med noen senter-ringer som var maks en halv mm tykke. så tynne at to av de ble ødelagt når jeg satt på hjulene, kan dette være årsaken til ristinga? hadde bakhjulene på bukker og bilen i gang i gir for og feilsøke på en omdreiningsføler bake, og la da merke til at drivakslinga bake på høyre side faktisk så litt skeiv ut, uten at jeg har den fjerneste anelse om hvorfor, ulogisk at dette kan ha noeog si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå