AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Hey Vurderer å lage en e36 bilcross bil Noen som har noe tips å komme med? Bør ligge så lavt som mulig mtp kostnader/pris på ting.. Specs jeg har tenkt litt på.. - M50B20 motor - 316/318 girkasse (billig.., har en haug av de) - 316/318 understell (uventilerte skiver foran og bak) - Sveiset automatdiff fra et eller annet for bra aks. Noen som har tips å komme med? Vil en 2l m50 funke tror dere? Kom gjerne med tips til bur, stol og belte også.. Thx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 tja.. blir 2l så mye bedre en 1,8 da ?? vekt og lignende.. Eg ville ha brukt 316/18 med automatdiff og sveist sperr ribba bilen for alt av intriør pedersen rallybur (3200,-) kjøpt meg noen gode stoler og belter. sikkerhetsutstyr som seter/belter flytter du fra bil til bil. stoler å belte begynner fra 1500 -> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 ville heller kjørt 2liter en 1.6\ 1.8 , m42 er jo det beste men, pleier jo å koste litt mer en. en sliten 320\318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Ang 2l / 1,8l (1,6l) er det noe fine måter å få litt mer effekt fra de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Er ikke 318is motoren fin da, også lavere vekt enn m50b20 motoren? Nå vet jeg ikke hva man kan ha av maks effekt i disse klassene da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Ser for meg at M50 tåler mer juling i forhold til en m40, men vekten blir selvfølgelig deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Vel.., tenkte valget havner på m50b20 da dette blir billigst. M42 (318is) ligger høyt i pris.., m40b18 er også lettere å selge enn m50b20.. Tenkte å holde nede beløpet så mye som mulig da Kjedelig å bruke 20k kjøre et løp og selge for 8k liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Høres tøft ut, ikke mange E36'er i bilcross.. men det kommer vell inn nå! tenkt på det sjøl. Med tanke på motor så ville jeg valgt en m20b25, billig å få tak i! mye enklere motor enn m50, hvis du skjønner? 1,8L blir for lite slik nivået i bilcross er nå. 170hk e jo nesten ingenting i bilcross nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Hmm.., driver å prøver å sjekke ut litt priser.., blir fort litt dyrt å lage noe av en e36 Noen som har anbefalinger til hovestrømbryter, bensintank, pumpe og sånne ting som må erstatte orginale ting eller monteres som ikke er i bil fra før? (bur også, men har fått et tips der.. (3200,-)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 pedersenracing.no har billige bur, eller du kan bøye bur selv. Hovedstrømsbryter for du også kjøpt på pedersen. Bensintank får du kjøpt på biltema for en billig penge, kassen rundt kan du lage av ett oljefat. du bruker bare en original pumpe som du setter under bilen (lettest å gjøre det sånn). Det er bare å komme med flere spørsmål hvis det er noe du lurer på! Drevet med bilcross i noen år så jeg har ganske mye peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Ang pumpe.., org pumpa på e36 sitter jo nedi tanken..? Så det går ikke..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 vet ikke hvordan nivået er på bilene der du skal kjøre, men rundt her vi holder til er det mye små lette biler med en del motor, feks små kadetter med 2.3 volvo, golf1 med 16v osv. Slike biler vil jo ha et overtak på deg vekt/effekt messig. Og i tilegg så har jeg ikke sett veldig mange bmw'er i bilcross med delt bakaksling som har fungert bra dessverre. ble mye negativt her men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Du kommer aldri til å hevde deg med 2,5 liter sekser i bilcross... Du kommer til å spinne deg fast mens boblene, sabene som har små motorer og mye grep tar starten... Gå for 318, max! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2010 Hm.., nå var det snakk om 2liter 6er.. Blir for dumt å kaste bort en 2,5liter syns jeg Vel.., 1,6 / 1,8 kan jo gå også. Men 2liter har jeg stående ekstra nå.. Så blir det å bruke mest "dritt" deler for å si det sånn. 4er understell, bremser, og ikke "strøkne" karosseri deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 2, 2010 Share Skrevet Mai 2, 2010 Det høres bedre ut... Han bcRichard foreslo M20B25, det fungerer dårlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå