Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har tydelighvis ikke kjørt bilcross du! Vektfordelinga i en E30 gjør at du ikke spinner deg ''fast''. Noen gode rallydekk hjelper også veldig på. Kjører selv en e30 med m20b25. og det en ingen som klarer og holde følge med meg, verken på startene eller strekkene!

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg sier ikke en 1.8 eller m50b20 er en dårlig motor å bruke i bilcross, tvert imot, hvis du oppfattet det sånn! Det er bare det at jeg kjører selv med m20b25 og det funker veldig bra hoss meg!

Skrevet

m20b25.., hva koster en sånn motor da?

Og er det noen enkle triks som gir litt mer effekt ut av den?

Hmm.., e36.., blir kanskje litt tung og rar iforhold til e30?

Tenkte siden jeg har stående en tysk e36 sedan, så er det bedre å gjøre noe av den enn å kjøpe noe nytt :P

Er vel sånn at jeg som debutant kan kjøre 3 løp uten fare for å miste (måtte selge) bilen også? Så da går jo det ann, så heller selge den utenom, bruke den til noe annet etterpå, så er ihvertfall e36 prøvd.. :)

Har en kompis som skal starte med en e30 320 nå.., kan jo se hvordan det funker :)

Skrevet

Er usikker på hva en sånn motor koster, det er bare å sjekke om det ligger noen til salgs her eller på autodb, finn osv.

Selvfølgelig, man kan ikke sammenligne E36 og E30, men som 316 sier, så kommer du ikke til og spinne deg bort med en stor motor, pga. vektfordelingen i BMW'er. Noen ekstra blylodd hjelper jo godt på feste :wink:

Jo man kan kjøre debutant i 3 løp uten å måtte selge bilen. Da får du ikke poeng og du får ikke kjøre finalene. Tror det hadde vært tøft med e36 i bilcross, jeg har bare sett ett bilde av en e36 med m50b25 som kjørte på Hønefoss banen, så ut som det gikk godt det.

Ville valgt M50b20 hadde jeg vært deg, hvis du har en tilgjengelig.

Skrevet

Oki :)

Skal sjekke opp litt priser og regne litt.

Ser ikke helt poenget i å bruke langt over 8k på bilen, for så å kjøre et løp og måtte selge den etterpå :P

Men det er jo sånn det funker..

Skrevet

det er uheldighvis det, med alle de nye reglene så er det nesten ''umulig'' å bygge en bil til under 8k..

Hvis du bygger så lag en prosjekt tråd! :)

Skrevet

Ja, ok :)

Skal sjekke litt.., så lager jeg en tråd om det blir noe ja.

Kom gjerne med tips til utstyr som trengs folkens :)

- Bensintank

- Bensinpumpe

- Hovedstrømbryter

- Bur

- Stol

- Belte®

etc

takk!

• 2 months later...
Skrevet

Har fulgt litt med på bilcross i nord, og skjønner jo etterhvert at du må være en av guttene som kjører med gul og svart e30.

Kan ikke akkurat si at du drar noe ifra noen plasser i det hele tatt, kanskje mot en 1,8l 8v golf,men det kan ikke være noe å skrive om. Men du får skrive i vei, jeg skal ikke stoppe deg, men ikke bli så opphengt i å skryte av din bil. Forresten, er 170HK for lite i bilcross nå? Nå får du snart gi deg, du prater jo bare tull!

-Vidar

Skrevet

Er det blitt ulovlig å skryte nå eller?

Jeg har vært med på bilcross nesten hele mitt liv, før så var det mye med 90HK, nå er nivået mye høyere nå enn før, hvis man kommer med en bil som har 160-170 hk er ikke det noe særlig stort. Vært på landsfinalen? der er det faktisk lite med 170hk.

Det er kansje tilfeldighet at min kompis ( som også er en av ''gul og svart e30'' gutta) har vunnet de 3 siste løpene han har kjørt med en e30 325?

Edit: beklager offtopic!

Skrevet
Er det blitt ulovlig å skryte nå eller?

Jeg har vært med på bilcross nesten hele mitt liv, før så var det mye med 90HK, nå er nivået mye høyere nå enn før, hvis man kommer med en bil som har 160-170 hk er ikke det noe særlig stort. Vært på landsfinalen? der er det faktisk lite med 170hk.

Det er kansje tilfeldighet at min kompis ( som også er en av ''gul og svart e30'' gutta) har vunnet de 3 siste løpene han har kjørt med en e30 325?

Edit: beklager offtopic!

Har sett mye på bilcross, de fleste jeg kjenner kjører for NMK Elverum / Team Lillegrend. Du kan jo se hvor mange av de som var i landsfinalen i 2009 fra Brekka. http://bilcross.no/nyheter/nyheter_vis. ... etsID=2061 Kan godt hende NOEN av de har 170 hester, men ingen av de har 2,5 liters motor. Det er overkill... :wink:

Skrevet

Veit om en e36 som har blitt kjørt på bjorli banen her, den henger alltid med i teten.

Det er M50B20 motor i den, når han fikk på noen grusdekk så gikk det som smør så det ut til :)

Skrevet

Jeg veit nok mer enn deg, desverre. Har du vært på landsfinale? Regner med du har det siden du prater om det. Ta f.eks. junior-landsfinalen, der var det bare en bil som skilte seg ut, og det var bilen med VR6 motor, ingen andre hadde noe voldsomt under pansret.

Ontopic: lykke til med bilbygget! Gi gass og ha det gøy. :) (om det blir noe)

-Vidar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...