Gå til innhold

Solgt


GisleJ
 Share

Anbefalte innlegg

Min mor har hatt denne bilen i 24 år, og den er blitt tatt vare på som om den var hennes mest dyrebare smykke. Sommerkjørt bil som nylig passerte 78 000 km. Bilen er senket 1,5 cm fra fabrikk, mens M-tech-pakken ble ettermontert da den var ny hos forhandler i Haugesund. Har hatt samme mekaniker siden ny og han kan kontaktes.

Står nå i Oslo for visning.

Kun få eksemplarer importert til Norge, så dette er en bil for samlere/entusiaster.

Kun bud over 100 000 kr blir vurdert.

For mer info, se:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21885097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om 206 EB, hva er det for noe? Ser at det er en jubileumsmodell, ja. Men finner ikke noe om det på nettet heller.

Finner ikke noe om det på nettet jeg heller, men om du søker på f.eks M20 206EB E30 så kommer det ganske mange tyske treff opp på diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint lite om dette selv, har basert min info på mekanikeren som har fulgt bilen siden den var ny og det jeg selv vet om bilens historie. Han har nylig snakket med bilens første eier og også kontaktet BMW-importøren i Norge. Ettersom det ble importert svært få eks til Norge, går jeg ut i fra at bilen er sjelden. Når den i tillegg har lav km og er i så god stand som den er, har jeg fått en rekke tilbakemeldinger fra BMW-kjennere om at dette er et samlerobjekt.

Når det gjelder selve betegnelsen 206 EB - betyr 20 at det er en M20 motor, 6 at det 6 sylindre, mens EB er jubileumsbetegnelsen (men dette visste dere sikkert fra før :) )

Det er heldigvis stor interesse for bilen, har nesten 3000 treff på Finn og har også fått inn bud som er avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier meg fortsatt nada. Alle 320 har M20 og sekser, så det er ikke akkurat så spesielt... Hva er da spesielt? Om du selger en vare for den prisen, bør du vite hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubileumsmodell?

f6jkcjkmoo7w2xoesk3y.jpg

Introduction to identification code old/new

In the case of older powerplants of the type M10, M20, M21,

M40, M70, S14 and S38 the powerplant identification code

did not conform with the series identification code.

For organisational reasons, the entire powerplant range has

now been revised and a part of these powerplants have been

assigned new identification codes. An overview related to the

various engine types is provided on the following pages in

order to provide you with a comparison of the changed

identification codes.

As before, depending on the engine type, the identification

code can be found in the area reserved by the factory for

engine data. (See Fig. – Arrow indicates area for engine data)

The part number of the powerplant is also punched on the

engine data field.

Her kommer det i fra, tror ikke det er noen jubileumsmodell altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier meg fortsatt nada. Alle 320 har M20 og sekser, så det er ikke akkurat så spesielt... Hva er da spesielt? Om du selger en vare for den prisen, bør du vite hva det er.

Det trenger nødvendigvis ikke være noe enormt spesielt med akurat denne "utgaven" MEN dette er en bil som har hatt full service, godt holdt uten sveising og herjing (går eg ut i fra) og få eiere. Du skal lete lenge for å finne et slikt eksemplar som ikke er pusset opp uttallige ganger. Den prisen som er på bilen er bilen vert, dette er et samleobjekt for spesielt intereserte, ikke førstegangsbil for 18 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...