Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på hvorfor dekkene sliter skeivt bak på min e 34 535 (den er senket) den drar også til høyre men sliter ikke skeivt fremme...

Skrevet

Er normalt at det slites på innsiden av dekkene på fleste Bmwér som senkes. Dette er ikke justerbart på originale biler, men kan kjøpe stag som kan justeres. Dette gjelder ihvertfall E36. Ang. at den drar mot høyre så kan det være litt forskjellige årsaker. Lufttrykk, bremseheng, skjev hjulstilling. Uansett hvis du har senket bilen må du ha 4-hjulskontroll på verksted, men at dekkene slites på innsiden bak, kan nok ikke forandres uten det uoriginale justerbare staget.

Skrevet

det er hverfall ikke noe stag som korrigerer camber bak på e30.. ei heller på e34..

du må bytte til justerbare bærearmsforinger. Dette er noe bla e34 m5 har originalt.

men, 4 hjulskontroll er helt ubrukelig om ikke alle understellsdeler er iorden, dvs alle foringer er faste og finen, alle kuler er uten slark, osv. sjekk da spesielt traversforinger i tillegg til bærearmsforinger. (Dette gjelder bak).

foran er det bærearms foringer og casterforinger som bør sees på.

lykke til :)

Skrevet

Lavprofildekk har litt motsatt slitase i forhold til vanlige dekk,slites mindre på midten med høyt lufttrykk,begynner kantene å slites kan man jevne dette ut med litt lavere lufttrykk,men som sagt over må man uansett ha 4 hjul kontroll etter senk,hvis man ikke gjør det vil dekk slites raskere selv om det ser ut som de slites jevnt.

Skrevet
Lavprofildekk har litt motsatt slitase i forhold til vanlige dekk,slites mindre på midten med høyt lufttrykk,begynner kantene å slites kan man jevne dette ut med litt lavere lufttrykk,men som sagt over må man uansett ha 4 hjul kontroll etter senk,hvis man ikke gjør det vil dekk slites raskere selv om det ser ut som de slites jevnt.

Lavprofildekk har vel ikkje motsatt slitasje iforhold til vanlige dekk!!

Skrevet

Lavprofildekk har vel ikkje motsatt slitasje iforhold til vanlige dekk!!

Jo. Siden det er så lav profil må veggene på dekket være extra sterke, og derfor blir kantene/sidene på lavprofil en del stivere enn på høyere profil. Når man fyller for mye luft i lavprofil vil sidene bli presset mer mot veien en midten pga. sidene er mer massive.

Skrevet

Er litt forbauset over så mange som koster på seg senkesett/coilovere etc, og ikke justerer inn hjulvinkler etterpå?

Det er jo fullstendig bortkastet med bra understell om hjulene ikke har riktige vinkler..

Skrevet

Har for en stund siden kjøpt justerbare stag til bakstilling på min 318i E36. Har lyst å sette dem på, men ikke lyst å dra rett på verksted for å stille hjula. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan vite at jeg monterer dem med noenlunde nødvendig vinkel? Sånn som den er nå, er det akkurat som E30, slites altfor mye på innsiden :?

Skrevet
Er litt forbauset over så mange som koster på seg senkesett/coilovere etc, og ikke justerer inn hjulvinkler etterpå?

Det er jo fullstendig bortkastet med bra understell om hjulene ikke har riktige vinkler..

Støttes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...