haugen01 Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 hei jeg lurer på hvorfor dekkene sliter skeivt bak på min e 34 535 (den er senket) den drar også til høyre men sliter ikke skeivt fremme...
joddjodd Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Har du utført 4-hjulskontroll? Vist ikke dette er foretatt vil dekkene slites skevt etter montering av senkesett.
haugen01 Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 nei jeg har ikke utført 4 hjuls kontrol men vet du så ca hva det koster?
AutoMartin Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Er normalt at det slites på innsiden av dekkene på fleste Bmwér som senkes. Dette er ikke justerbart på originale biler, men kan kjøpe stag som kan justeres. Dette gjelder ihvertfall E36. Ang. at den drar mot høyre så kan det være litt forskjellige årsaker. Lufttrykk, bremseheng, skjev hjulstilling. Uansett hvis du har senket bilen må du ha 4-hjulskontroll på verksted, men at dekkene slites på innsiden bak, kan nok ikke forandres uten det uoriginale justerbare staget.
øystein andre Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 søk opp dette varenummeret på www.koed.no www9660
Gjest Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 det er hverfall ikke noe stag som korrigerer camber bak på e30.. ei heller på e34.. du må bytte til justerbare bærearmsforinger. Dette er noe bla e34 m5 har originalt. men, 4 hjulskontroll er helt ubrukelig om ikke alle understellsdeler er iorden, dvs alle foringer er faste og finen, alle kuler er uten slark, osv. sjekk da spesielt traversforinger i tillegg til bærearmsforinger. (Dette gjelder bak). foran er det bærearms foringer og casterforinger som bør sees på. lykke til
bjalle Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Lavprofildekk har litt motsatt slitase i forhold til vanlige dekk,slites mindre på midten med høyt lufttrykk,begynner kantene å slites kan man jevne dette ut med litt lavere lufttrykk,men som sagt over må man uansett ha 4 hjul kontroll etter senk,hvis man ikke gjør det vil dekk slites raskere selv om det ser ut som de slites jevnt.
todleif Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Lavprofildekk har litt motsatt slitase i forhold til vanlige dekk,slites mindre på midten med høyt lufttrykk,begynner kantene å slites kan man jevne dette ut med litt lavere lufttrykk,men som sagt over må man uansett ha 4 hjul kontroll etter senk,hvis man ikke gjør det vil dekk slites raskere selv om det ser ut som de slites jevnt. Lavprofildekk har vel ikkje motsatt slitasje iforhold til vanlige dekk!!
AutoMartin Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Lavprofildekk har litt motsatt slitase i forhold til vanlige dekk,slites mindre på midten med høyt lufttrykk,begynner kantene å slites kan man jevne dette ut med litt lavere lufttrykk,men som sagt over må man uansett ha 4 hjul kontroll etter senk,hvis man ikke gjør det vil dekk slites raskere selv om det ser ut som de slites jevnt. Lavprofildekk har vel ikkje motsatt slitasje iforhold til vanlige dekk!! Jo. Siden det er så lav profil må veggene på dekket være extra sterke, og derfor blir kantene/sidene på lavprofil en del stivere enn på høyere profil. Når man fyller for mye luft i lavprofil vil sidene bli presset mer mot veien en midten pga. sidene er mer massive.
eirikoo Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Er litt forbauset over så mange som koster på seg senkesett/coilovere etc, og ikke justerer inn hjulvinkler etterpå? Det er jo fullstendig bortkastet med bra understell om hjulene ikke har riktige vinkler..
AutoMartin Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Har for en stund siden kjøpt justerbare stag til bakstilling på min 318i E36. Har lyst å sette dem på, men ikke lyst å dra rett på verksted for å stille hjula. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan vite at jeg monterer dem med noenlunde nødvendig vinkel? Sånn som den er nå, er det akkurat som E30, slites altfor mye på innsiden
hagenisse Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Er litt forbauset over så mange som koster på seg senkesett/coilovere etc, og ikke justerer inn hjulvinkler etterpå?Det er jo fullstendig bortkastet med bra understell om hjulene ikke har riktige vinkler.. Støttes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå