rust Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Når jeg gir gass mens jeg kjører er det ikke tegn til aksellerasjon hvis turtallet ligger rundt 2-3k. Det er såvidt motoren greier å dra bilen framover. Det virker på en måte som om den får feil mengde drivstoff. Når jeg ruser motoren smeller det innimellom, bensinen tenner på en måte hverken når den skal eller der den skal... Noen som har vært borti noe lignende ?
rust Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Jeg gikk over innsugslangene i går kveld, kunne ikke se noe unormalt med dem. En kompis tipset meg om at jeg kunne koble fra batteriet for å få nullstilt hjernen og en eventuell elektrisk feil. Jeg gjorde så, ventet noen minutter, og startet igjen. Da gikk motoren som den skal og jeg ble kjempefornøyd Tok meg deretter en prøvetur i gledesrus, men tror du pokker ikke feilen kom tilbake etter 20-30 minutters kjøring Jeg koblet fra batteriet en gang til, feilen forsvant og feilen kom tilbake igjen etter litt kjøring. Slik kan jeg sikkert fortsette i hele sommer uten at feilen gir seg. Noen som har noen formening om hva som er galt ?
ESveen Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Hadde lignende problem med min M60B30. Ugjevn gange, lå kun på 2-3.000 RPM, gikk såvidt framover 40-50 km/t. Da var det LMM som fusket. Prøv å lån en som fungerer som du prøver på din bil?
rust Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Takk for tipset LMM; LuftMengdeMåler ? er det den dingsen som sitter like vet innsuget ? Må jeg da låne en LMM fra en M60B30 motor eller kan jeg låne fra f.eks M52B28 ?
525i1991 Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 du må nok ha fra samme motor. Ta en diagnose du, så får du ut feilkodene. koster ikke mer enn ca 500kr på verksted.
rust Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Har time for diagnose på tirsdag, jeg får vel bare vente og se...
Gjest Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 får normalt ikke en feilkode som sier "lmm", men verkstedet kan fint jobbe seg frem til å finne ut hva det er.
GeirAndre Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 er testmoduler som finnerr fram feil på lmm på bmwtesteren.. så er dem seriøse er ikke det noe problem:) som jeg leser her så ser det ut som den går i nødmodus for lmm eller lambdasonder:)
Gjest Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 det vet jeg veldig godt.. ettersom jeg har jobba der.. og nå har gt1/dis selv. men du finner ikke nødvendigvis noen feilkode. og testmodulene til bmw trenger ikke å ligge inne på en uorg tester, og det er mange seriøse som ikke har original bmw tester-
cheron Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Jeg har LMM liggende fra 530i V8 på verksted. Du får si fra om du trenger. Står konfilter på'n Harry synes jeg da...
Skimmy Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Hadde akkurat samme probleme på min, forbruke lå og på over 2 liter. smalt som faen ut av innsuge å eksosen, såvitt bilen gikk framover.. har bytta lmm, coiler, tennplugger. tok ut lambdasondene å renset dem, var endel fokt i kontaktene. tørket dem, bilen sto i ro ei uka, nå fungerer bilen knall. drivstoff forbruke har døtte ned endel, men skal kjøpe nye lambdasonder da jeg mener det er di som er problemet. probleme startet da det hadde vært frost, samlet seg snø å vann i kontaktene.. min har tedens å fjuks enda, men ikke så mye som før.
bergeee Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 prøvd og koble ut lmm da? hadde samme problemet på en 318is. den gikk bedre når lmm var koblet ut.
GeirAndre Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 det vet jeg veldig godt.. ettersom jeg har jobba der.. og nå har gt1/dis selv. men du finner ikke nødvendigvis noen feilkode. og testmodulene til bmw trenger ikke å ligge inne på en uorg tester, og det er mange seriøse som ikke har original bmw tester- jepp jepp.. vi har utstyret i orden på Bilia iallefall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå