Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gir gass mens jeg kjører er det ikke tegn til aksellerasjon hvis turtallet ligger rundt 2-3k. Det er såvidt motoren greier å dra bilen framover.

Det virker på en måte som om den får feil mengde drivstoff. Når jeg ruser motoren smeller det innimellom, bensinen tenner på en måte hverken når den skal eller der den skal...

Noen som har vært borti noe lignende ?

Skrevet

sjekka om den kan suge falskluft noe sted?

Skrevet

Jeg gikk over innsugslangene i går kveld, kunne ikke se noe unormalt med dem.

En kompis tipset meg om at jeg kunne koble fra batteriet for å få nullstilt hjernen og en eventuell elektrisk feil.

Jeg gjorde så, ventet noen minutter, og startet igjen. Da gikk motoren som den skal og jeg ble kjempefornøyd :D Tok meg deretter en prøvetur i gledesrus, men tror du pokker ikke feilen kom tilbake etter 20-30 minutters kjøring :evil:

Jeg koblet fra batteriet en gang til, feilen forsvant og feilen kom tilbake igjen etter litt kjøring. Slik kan jeg sikkert fortsette i hele sommer uten at feilen gir seg.

Noen som har noen formening om hva som er galt ?

Skrevet

Hadde lignende problem med min M60B30. Ugjevn gange, lå kun på 2-3.000 RPM, gikk såvidt framover 40-50 km/t. Da var det LMM som fusket. Prøv å lån en som fungerer som du prøver på din bil?

Skrevet

Takk for tipset :)

LMM; LuftMengdeMåler ? er det den dingsen som sitter like vet innsuget :P ?

Må jeg da låne en LMM fra en M60B30 motor eller kan jeg låne fra f.eks M52B28 ?

Skrevet

får normalt ikke en feilkode som sier "lmm", men verkstedet kan fint jobbe seg frem til å finne ut hva det er.

Skrevet

er testmoduler som finnerr fram feil på lmm på bmwtesteren.. så er dem seriøse er ikke det noe problem:) som jeg leser her så ser det ut som den går i nødmodus for lmm eller lambdasonder:)

Skrevet

det vet jeg veldig godt.. ettersom jeg har jobba der.. og nå har gt1/dis selv. men du finner ikke nødvendigvis noen feilkode. og testmodulene til bmw trenger ikke å ligge inne på en uorg tester, og det er mange seriøse som ikke har original bmw tester-

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hadde akkurat samme probleme på min, forbruke lå og på over 2 liter. smalt som faen ut av innsuge å eksosen, såvitt bilen gikk framover.. har bytta lmm, coiler, tennplugger. tok ut lambdasondene å renset dem, var endel fokt i kontaktene. tørket dem, bilen sto i ro ei uka, nå fungerer bilen knall. drivstoff forbruke har døtte ned endel, men skal kjøpe nye lambdasonder da jeg mener det er di som er problemet. probleme startet da det hadde vært frost, samlet seg snø å vann i kontaktene..

min har tedens å fjuks enda, men ikke så mye som før.

Skrevet
det vet jeg veldig godt.. ettersom jeg har jobba der.. og nå har gt1/dis selv. men du finner ikke nødvendigvis noen feilkode. og testmodulene til bmw trenger ikke å ligge inne på en uorg tester, og det er mange seriøse som ikke har original bmw tester-

jepp jepp.. vi har utstyret i orden på Bilia iallefall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...