Flua Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Hei! Diver å bytter skiver foran på min 98 mod 523i, og skal også bytte casterstagsforingene foran. Men så sliter jeg med å få av casterstaget i hjulopphenget, sitter noe sinnsykt! Har skrudd av mutteren, og slår med en tennpluggpipe. Har også prøvd med en jekk, men da komprimerer jeg bare fjæra.. Skal disse sitte så godt? Noen som har noen tips?
-Vegard- Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 skru på mutteren så den dekker gjengene i toppen og slå til. Den løsner til slutt, sitter i en slags hylse som gjerne følger med ut.
Flua Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Har holdt på med dette en stund, og mutteren er så deformert at jeg ikke tør å fortsette.. Men skal hylsen rundt bolten følge med? I så fall så kan jeg jo fortsette med å legge press på denne hylsa istedenfor på bolten?
bjalle Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Kjenner igjen problemet,jeg måtte bruke varmepistol og (rå kraft)så til slutt løsnet den,de forskjellige avdragere på markedet passer dårlig og ødelegger gummien.
Flua Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Ga opp for i dag, fikk et tips av en bilmekaniker om å slå på innsiden av hjulopphenget, i godset som bolten går gjennom for å få ut konen. Dette gjør vist de til vanlig, men funka ikke så veldig bra.. Gjengene på staget er blitt deformert også, så vurderer å kjøpe nye stag istedenfor å gjenge disse opp igjen, men får man med hylsa som kan følge med staget når man slår det ut når man kjøper nye stag? Takk for alle svar
bjalle Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Nei hylsa følger ikke med hvis du er så uheldig at den følger med ut.den må du sette tilbake der den satt.Skal bytte igjen til uka så håper det går bra denne gangen også.
Haug530D Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Ga opp for i dag, fikk et tips av en bilmekaniker om å slå på innsiden av hjulopphenget, i godset som bolten går gjennom for å få ut konen. Dette gjør vist de til vanlig, men funka ikke så veldig bra.. Gjengene på staget er blitt deformert også, så vurderer å kjøpe nye stag istedenfor å gjenge disse opp igjen, men får man med hylsa som kan følge med staget når man slår det ut når man kjøper nye stag?Takk for alle svar Dette er riktig fremgangsmåte ja, eller ters er jo best da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå