Johnny.fjetland Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Hei igjen alle sammen. Jeg må si at jeg som er så lite inne i motorer og biler har fått mye hjelp og lærer noe nytt nesten hver dag her inne. Jeg tenkte jeg skulle spørre dere om en ting som jeg lurer på. Jeg har opplevd at når jeg ligger i 3 gir ok kjører ned en bakke og da gjerne må bremse litt fordi det er en sving i enden av bakken. Jeg har ca 50km i timen da jeg trør litt (bare litt) så hopper den ned i 2 gir. og når jeg da trør på gassen i gjen så hører jeg at den har høyt turtall??? Trodde ikke at den skulle gå til 2 gir bare fordi jeg holder brensen litt inne. Det er ikke slik at at jeg ender på 30 km eller noe slikt?? Noen som har en ide om det skal være slik eller om det er noe feil??? På forhand tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Det skal være sånn. Kassa merker at du kjører nedover. og siden du bremser "tror" den at du vil senke farten, så den girer ned slik at motoren bremser for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny.fjetland Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Takker for ditt svar. Det er godt å vite at det ikke er noe problem, men at det skal være slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Høres helt normalt ut! Når du kjører ned en bakke skal du ved å trykke litt på gassen "fremprovosere" et girskift slik at du får mer motorbrems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 helt normalt. kassen hjelper til med motorbrems. genialt på lange, bratte nedoverbakker er bare å gi den et lite kakk på gassen, så slipper den opp giret, om det er plagsomt at den bremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny.fjetland Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Hei Spayce-ace Takker for ditt bidrag. Jer holder på med oljeskif, men er redd for å opne feil skrue under. Er det den skuen som er litt stå stil som skal løsnes for å skifte motor olje??? Har fått signal om at det er tid fordet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 tok ett kjapt søk på nett. fant to sider om girkassa. om det stemmer 100% med din kasse tør jeg ikke si, men verdt en titt. http://www.socaleuro.com/forum/showthre ... eplacement http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/chart.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå