Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte multireim/strammehjul på min e61 520d pga.ulyd! Og har hørt at vibrasjonsdemper hjulet nede på motoren burde også byttes? Kan vibrasjonsdemper hjulet lage ulyd? Vibrasjonsdemper hjulet koster 3500kr. så håper på og slippe og kjøpe det...

Skrevet

Er nok ikke nødvendig å bytte vibrasjonsdemper før bilen har gått flere hundre 1000km. Jeg byttet min på 400.000km. Hør med Stenshagen eller lign. i forhold til når man kan forvente å måtte bytte viberasjonsdemperen.

Skrevet

dette stemmer ikke. du har en annen motor enn trådstarter.

har byttet flere svingningsdempere lenge før bilene er gått 100k.. flere tilfeller på ca 60k..

kan jo sjekke slarken i det.. hvor mye du får "vridd" det..

dette kan lage lyd ja.

Skrevet

Jeg skrudde det av istad og får vridd hjulet ca.2mm. med full håndkraft. Hjulet og gummi`n virker "bra". Jeg har hatt en svak "subbelyd"`/"reimlyd" en stund og av og til nå har det kommet mye støy! Lageret i strammehjulet virker litt defekt!

Skrevet

dette hjulet kan lage en hylelyd når du starter/stopper motoren når den bynner å bli sliten..å like før den ryker får du en hylete tikkelyd som følger turtallet..å tilslutt hører du et klonk fra motorrommet når den ryker :P

• 1 year later...
Skrevet

Hei, har en e61 525d selv. Prøver selv å finne ut ang en hylelyd som kommer fra bilen når jeg slipper bremsen og bilen triller(automatkasse) eller ved veldig lite fart(P-Hus fart). Lyden er ganske høy, og er så å si lik en bil som bremser med slitte bremser(bortsett fra at min kommer uten at jeg bremser) :?

Kan det hende at det kan være samme problem?

Takk på forhånd :)

Skrevet

Det kan det være. Var i hvert fall kraftig hyling når min var gåen. Du kan jo se etter aluspon nede ved demperen, for det som skjer er at den går alu mot alu - det er det som lager skrikinga.

Skrevet

Problemet er altså strammehjulet? i så fall hva er det? :?

Og kunne du beskrevet evt hvordan jeg tar titt på denne aluspon elr vordan dn ser ut :)

Har vært innom ett par verksteder men de har ikke klart å finne ut om hva det kan være ettersom det har ikke vært hylelyd hver gang jeg har vært innom dem.

Skrevet

Akkurat samme som min det! Hadde defekt vibrasjonsdemper og byttet den. Etter noen dager fant jeg ut at de jævlige lydene var der enda. Kommer helt sporadisk. Dødspinlig hvis det skjer når man kjører inn på butikker o.l. Haha.

Fant ut at jeg hadde en defekt strammer når jeg byttet vibrasjonsdemper, så denne ble bestilt på minuttet og kommer på bilen i morgen :D Endelig.

Jeg trodde først at det var hjullageret bak på førersiden, men det virket tight når jeg sjekket det under vinterdekkbyttet. Er ikke alltid lett å høre hvor lydene kommer fra. Så kan man ikke akkurat fremprovosere dem heller.

Skrevet

Takk for hjelpen :D Helt klart er det dødspinlig, folka tror bilen er vrak jo:/ Da skal jeg få det sjekket med det samme :) . Men altså jeg trenger ikke å bytte vibrasjonsdemper? Det holder med å bytte ut defekte strammer.

Skrevet

Ja og tja - det kommer jo an på om det er viberasjonsdemperen eller strammehjul som er gåent det da... På min var det vibearsjonsdemperen, og hos thundercunt var det strammehjulet(og viberasjonsdemperen?) - det må du først finne ut av før du kan konkludere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...